You are here

CJI a lansat primul studiu national de audienta a mass media in anul 2011

22 April 2011
559 reads
21.04.11/ Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a lansat rezultateleFoto: IJC studiului naţional de audienţă a  presei scrise şi audiovizuale, realizat în perioada 2-30 martie 2011, de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, la comanda CJI.

Studiul include date privind audienţa canalelor TV, a posturilor de radio şi a publicaţiilor din Republica Moldova, la nivelul localităţilor urbane şi rurale. Audienţa a fost măsurată pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe din sistemele de măsurare existente pe plan internaţional. 

Cercetarea a fost efectuată pe un eşantion total de 1734 persoane, rezidente în localităţile urbane şi rurale ale RM, cu o eroare maximă de eşantionare de +/-2.6%. Eşantionul a cuprins 64 de localităţi, inclusiv municipiile Chişinău, Bălţi şi Comrat. Eşantionarea s-a făcut pe cote de vârstă şi sex conform datelor obţinute de la Departamentul de Statistică.

Studiul integral poate fi găsit pe pagina web a CJI, la rubrica Cercetare şi publicaţii:

http://ijc.md//Publicatii/sondaj/Raport_Final_MediaMas.docx

Studiul naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale a fost realizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuzia”, implementat de către CJI în perioada ianuarie – decembrie 2011, cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders (fostul Comitet Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia). Proiectul prevede realizarea a două studii de audienţă (în martie şi decembrie 2011), dar şi o serie de activităţi de instruire (inclusiv traininguri privind utilizarea datelor studiilor de audienţă), consultanţă, asistenţă la crearea şi dezvoltarea paginilor web ale mass media din UTA Găgăuzia etc.