Durata proiectului:
01.03.2016 – 30.12.2016
Finanțator:
Fundația Soros-Moldova/Programul Mass-media și organizația Civil Rights Defenders (Suedia)
Statut:
Finalizat
Scop:
Promovarea educației mediatice și a consumului critic de presă
Activități:
- Desfășurarea lecțiilor de educație mediatică
CJI a organizat 22 de lecții de educație mediatică pentru tinerii din instituțiile de învățământ din țară ( Văsieni, Cărpineni, Drochia, Fălești, Gotești, Ștefan Vodă, Chișinău, Rezina, Chișinău, Glodeni, Chișinău, Puhoi, Chișinău, Ungheni, Drochia, Chișinău, Giurgiulești, Cimișlia, Telenești, Chișinău, Costești, Chișinău ). Lecțiile au fost moderate de jurnaliste profesioniste precum: Liliana Barbăroșie, Radio Europa Liberă; Viorica Zaharia, portalul Anticorupție.md; Diana Railean, Radio Europa Liberă. Printre subiectele discutate cu tinerii au fost: fenomenul manipulării, propaganda, falsurile în presă dar și metode simple prin care putem filtra informația.
- Realizarea și difuzarea unui spot video pentru promovarea consumului critic de presă
În cadrul proiectului, CJI a realizat spotul video „ Îndemnul CJI: mișcați antena tv, mai sunt și alte știri!” . În spot, apar actorii Sergiu Finiti și Eugenia Butnaru, care, prin exemplul propriu, îndeamnă consumatorii de media să-și diversifice sursele de informare, pentru că numai în acest fel își pot crea o impresie corectă despre ceea ce se întâmplă în realitate.
- Organizarea unui program de instruire pentru jurnaliști
Un grup de 15 jurnaliști din presa locală și națională au participat la un training cu denumirea:„Norme etice și practici jurnalistice actuale”, unde au învățat cum să reflecte subiectele sensibile și de interes public, ținând cont de rigorile și principiile etice ale jurnalismului de calitate.
- Eveniment de totalizare a proiectului
CJI a invitat beneficiarii acestui proiect la o întâlnire de totalizare a rezultatelor proiectului pentru a evalua activitățile proiectului și de a colecta recomandări pentru activități ulterioare.
Rezultate:
Prin acest proiect, CJI a promovat educația mediatică în rândurile tinerilor și a consumatorilor de media. Peste 600 de elevi din 22 de instituții de învățământ din țară, au fost inițiați în domeniul educației mediatice.
Spotul video produs de CJI a fost unul de interes pentru consumatori de media, fiind preluat și difuzat și de mai multe instituții media.
15 jurnaliști și-au consolidat cunoștințele în domeniul deontologiei profesionale.
Mai multe detalii despre proiect, pot fi consultate aici și aici.