Eşti aici

Promovarea educației mediatice și a standardelor profesioniste în presă pentru un public informat

Durata proiectului: 
01.03.2016 – 30.12.2016
Finanțator: 
Fundația Soros-Moldova/Programul Mass-media și organizația Civil Rights Defenders (Suedia)
Statut: 
Finalizat
Scop: 

Promovarea educației mediatice și a consumului  critic de presă

Activități: 
  • Desfășurarea  lecțiilor de educație mediatică
CJI a organizat 22 de lecții de educație mediatică pentru tinerii din instituțiile de învățământ din țară ( Văsieni, Cărpineni, DrochiaFăleștiGoteștiȘtefan VodăChișinău, Rezina, Chișinău, Glodeni,  Chișinău, Puhoi, Chișinău, UngheniDrochia, Chișinău, Giurgiulești, Cimișlia, TeleneștiChișinău, CosteștiChișinău ). Lecțiile au fost moderate de jurnaliste profesioniste precum: Liliana Barbăroșie, Radio Europa Liberă; Viorica Zaharia, portalul Anticorupție.md; Diana Railean, Radio Europa Liberă. Printre subiectele discutate cu tinerii au fost: fenomenul manipulării, propaganda, falsurile în presă dar și metode simple prin care putem filtra informația.
  • Realizarea și difuzarea unui spot video pentru  promovarea consumului critic de presă
În cadrul proiectului, CJI a realizat spotul video Îndemnul CJI: mișcați antena tv, mai sunt și alte știri!. În spot,  apar actorii Sergiu  Finiti și Eugenia Butnaru, care, prin exemplul propriu, îndeamnă consumatorii de media să-și diversifice sursele de informare, pentru că numai în acest fel își pot crea o impresie corectă despre ceea ce se întâmplă în realitate.
  •  Organizarea unui program de instruire pentru jurnaliști
Un grup de 15 jurnaliști din presa locală și națională au participat la un training cu denumirea:„Norme etice și practici jurnalistice actuale”, unde au învățat cum să reflecte subiectele sensibile și de interes public, ținând cont de rigorile și principiile etice ale jurnalismului de calitate.
  • Eveniment de totalizare a proiectului
CJI a invitat beneficiarii acestui proiect la  o întâlnire de totalizare a rezultatelor proiectului  pentru a evalua activitățile proiectului și de a colecta recomandări pentru activități ulterioare.
 
Rezultate: 
Prin acest proiect,  CJI a promovat educația mediatică în rândurile tinerilor și a consumatorilor de media. Peste 600 de elevi din 22 de instituții de învățământ din țară,  au  fost inițiați în domeniul educației mediatice.

Spotul video produs de CJI a fost unul de interes pentru  consumatori de media, fiind preluat și difuzat și de mai multe instituții media.

15 jurnaliști și-au consolidat cunoștințele în domeniul deontologiei  profesionale.

Mai  multe detalii despre proiect, pot fi consultate aici și aici.