BOP arată că, la nivel de obiceiuri, peste 70% din populație utilizează Internetul zilnic, iar circa 68% privesc zilnic televizorul. Circa două treimi accesează zilnic rețelele de socializare, iar o treime din populația adultă citește site-uri de știri sau ascultă radio. Sub 10% citesc zilnic ziare ori cărți, inclusiv în format electronic sau pe online.
Sursa: BOP
La capitolul rețelelor sociale, cei mai mulți utilizează cel puțin săptămânal Facebook (54.6%), 30.6% - Odnoklassniki și 22.2% - Instagram. O pondere importantă o au TikTok (8.7%) și Telegram (6.7%).
sU
Sursa: BOP
Potrivit răspunsurilor respondenților, principala sursă de informare a cetățenilor rămâne a fi televiziunea (51.1%), iar Internetul este principala sursă de informare pentru 23.2%. Alte surse sunt rețelele sociale (6.3%), familia (6%) și sursele mass-media online (4%).
A doua cea mai importantă sursă de informare este Internetul – 21.6%. Principalele site-uri din care se informează populația sunt jurnal.md (30%), protv.md(27%), publika.md (16%). De asemenea, circa 10-11% se informează din point.md, stiri.md, și zdg.md.
Cetățenii au cea mai mare încredere în televiziune ca sursă de informare (18.1%), urmată de familie (15.7%), rețelele sociale (12.6%) și Internetul (12.5%). Principalele canale urmărite (drept prima, a doua și a treia opțiune) de moldoveni sunt Prime și Jurnal TV (42%), Moldova1 (37%) și ProTV (32%). De asemenea, PublikaTV, NTV, TV8 și RTR Moldova sunt printre primele trei canale ca importanță pentru cel puțin 20% din respondenți.
Sursa: BOP
Studiul Barometrul Opiniei Publice a fost efectuat pe un eșantion de 1.161 de respondenți din Republica Moldova, excepție fiind stânga Nistrului. Perioada colectării datelor: 12-27 iunie 2021. Eroarea maximă de eșantionare este de ±2.8%.