În cadrul campaniei va fi difuzat un ciclu de emisiuni care se vor referi la diverse aspecte legate de problematica de gen și vor veni cu o abordare specifică de implicare a femeilor și bărbaților. Emisiunile vor fi disponibile atât în mediul online, cât și la televiziunile locale și naționale.
O altă activitate planificată este monitorizarea posturilor tv prin prisma respectării echilibrului de gen și identificarea lacunelor existente. Toate observațiile vor fi incluse într-un raport, care va conține un șir de recomandări pentru mass-media privind îmbunătățirea conținutului și promovarea unor modele pozitive de implicare a femeilor și bărbaților în toate aspectele vieții sociale, politice, familiale etc..
Jurnaliștii vor fi îndemnați să abordeze tematica egalității de gen în cadrul unui concurs de materiale anunțat de CJI, cu scopul de a spori interesul presei față de acest subiect și respectarea echilibrului de gen în mass-media.
Invităm colegii din media să fie parte a campaniei prin preluarea și distribuirea materialelor realizate de noi și respectarea echilibrului de gen în activitatea de zi cu zi în redacții.
Activități derulate în cadrul campaniei:
1. Concursuri:
Concurs de materiale jurnalistice în cadrul campaniei CJI „Presa echilibrează genul”
2. Ciclu de emisiuni, intitulat ”Împărțit la doi”, prin intermediul cărora CJI își propune să aducă în atenția publicului aspecte legate de problematica de gen și să prezinte modele pozitive de implicare a femeilor și bărbaților în diverse sfere ale vieții.
CCA recomandă posturilor TV să difuzeze gratuit emisiunile „Împărțit la doi”, realizate de CJI
„Împărțit la doi”, un nou ciclu de emisiuni realizate de CJI
„Împărțit la doi”: violența în baza de gen și legislația Republicii Moldova
„Împărțit la doi": profesii masculinizate și feminizate pe piața muncii din Republica Moldova
„Împărțit la doi”: femeile din administrația publică vs de prejudecățile de gen
„Împărțit la doi”: femeile în afaceri, între necesitate și pasiune
„Împărțit la doi": femeile în politică
„Împărțit la doi": cum găsim mijlocul de aur între familie și carieră?
„Împărțit la doi”: concediile paternale
„Împărțit la doi”: publicitatea sexistă – cum poate fi oprită?
„Împărțit la doi”: violența în familie – ce soluții avem?
„Împărțit la doi”: ce este hărțuirea sexuală și cum luptăm cu ea?
„Împărțit la doi”: cum presa echilibrează genul?
„Împărțit la doi”: imaginea femeii și a bărbatului creată de mass-media
„Împărțit la doi”: inegalități de gen în sistemul de sănătate
„Împărțit la doi”: discrepanțele salariale între femei și bărbați
„Împărțit la doi”: religia și egalitatea de gen
„Împărțit la doi”: șanse egale în alegeri pentru femei și bărbați
„Împărțit la doi”: diferențele de gen – cât de mult ne diferențiază?
„Împărțit la doi”: educația pentru echitatea de gen – însușită la școală sau acasă?
„Împărțit la doi”: depresia postnatală – o boală sau un moft?
3. Monitorizarea mass-media din perspectiva egalității de gen.
________________
Campania ”Presa echilibrează genul” este implementată de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul financiar al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională, prin intermediul Ambasadei Suediei în Chișinău.