Eşti aici

UE și Marea Britanie au lansat o investigație antitrust contra Facebook

04 Iunie 2021
696 de afişări
Uniunea Europeană și Marea Britanie au lansat investigații antitrust în privința folosirii de către Facebook a datelor de publicitate la care are acces, anchetele putând duce la amenzi enorme sau schimbarea modelului de business al gigantului online, scrie Hotnews.ro cu referire la agenția Reuters.

Comisia Europeană și autoritatea pentru concurență din Regatul Unit investighează astfel dacă Facebook folosește datele pe care le are de la firmele de publicitate pentru a concura cu ele.

Debutul primei investigații a comisarului pentru competiție al UE, Margrethe Vestager contra celei mai mari rețele sociale din lume este doar ultimul episod al luptei ei cu giganții tech americani.

Vestager a lovit deja Google cu o amendă de peste 8 miliarde de euro și a deschis anchete contra Amazon și Apple.

Investigația lui Vestager se va concentra pe tezaurul de date pe care îl are Facebook de la cele aproape 7 milioane de companii care fac publicitate pe Facebook.

„Ne vom uita în amănunțime pentru a vedea dacă aceste date oferă Facebook un avantaj competitiv necuvenit în sectorul anunțurilor de mică publicitate, unde oamenii cumpără și vând lucruri în fiecare zi, și unde, de asemenea, Facebook este în competiție cu companiile de la care colectează date”, a spus ea, potrivit sursei.

Facebook a reacționat spunând că va coopera deplin cu investigațiile din UE și Marea Britanie pentru „a demonstra că nu au justificare”. Potrivit rețelei de socializare, serviciul marketplace oferă utilizatorilor mai multe opțiuni, iar acesta funcționează „într-un domeniu foarte competitiv, în care sunt mulți jucători mari”.

Sursa foto:  Freepik