Romanian Copywriter, o comunitate online de specialiști în domeniul marketing-ului, a desfășurat un experiment în luna septembrie pentru a vedea care sunt cei mai folosiți termeni în presa românească online. Aceștia au folosit instrumentul de monitorizare furnizat de MediaIQ și au analizat frecvența cuvintelor utilizate de reporteri și editori pentru a atrage atenția cititorilor, reușind să determine cât de des sunt folosite în articole. Primele locuri în clasament au fost ocupate de termenii: "Incredibil", "Șoc", "Șocant" și "Impresionant".
Pe următoarele locuri în clasament s-au situat termenii "emoționant", "tragic", "senzațional", "fabulos", "genial", "cutremurător", "scandalos", ”halucinant” și, nu în ultimul rând, ”demențial”. Astfel, peste 5.200 de articole scrise în perioada 6 septembrie - 6 octombrie, au inclus cuvântul ”incredibil”, iar peste 5.700 au folosit ”șoc” sau ”șocant”.
Romanian Copywriter precizează că, folosind instrumentul MediaIQ, au căutat doar în sursele aparținând mass-media, anume peste 2.000 de bloguri, agregatoare, știri locale, cotidiane locale și naționale, radiouri și televiziuni din toate domeniile.
”Am căutat aceste cuvinte în forma lor exactă, fără a considera eventuale declinări. Instrumentul de căutare a afișat atât statisticile, cât și o listă cu toate articolele în care apare cuvântul căutat”, explică Romanian Copywriter.
sursa foto: Romanian Copywriter