Cea de-a doua ediție a Hackathonului „Puterea a cincea” are scopul să îmbunătățească abilitățile consumatorilor de media de a percepe critic mesajul media, de a filtra informația cu ajutorul unor aplicații web sau mobile, precum și a altor instrumente IT inovatoare.
Artur Gurău – un tânăr mereu în mișcare la propriu și la figurat. Cunoscut blogger și consultant online, Artur se poziționează pe nișa soluțiilor digital, cu un accent special pentru social media. Serviciile oferite de acesta și agenția lui includ dezvoltarea de aplicații pentru Facebook și suporturi mobile, dezvoltarea de strategii complexe de comunicare online, care variază între dezvoltarea de proiect web până la plasări media. Artur Gurău în acest an este membrul juriului la cel de-al doilea hackthon de media “Puterea a cincea”. Într-un interviu pentru moldova9.com el povestește despre scopurile și așteptările grandiosului proiect.
- Artur, ai participat la prima ediție de anul trecut a hackathonul-ui de media “Puterea a cincea” în calitate de mentor și expert, iar în acest an vei juriza evenimentul. Prin ce este atractiv hackathon-ul personal pentru tine?
Artur Gurău: Hackaton-ul este un experiment. Mie îmi plac experimentele. Pe de altă parte, ține de un domeniu care mă pasionează și la care mă pricep. Activitatea mea este în comunicarea online și, în mod special, presupune implementarea de inovații într-un mediu care se schimbă foarte repede.
A.G.: Aș vrea să vină la eveniment oameni care sunt pasionați de media și comunicare în primul rând. În afară de jurnaliști, specialiști în PR sau studenți care vor să lucreze în aceste domenii, ca la orice eveniment de acest gen vor fi și mai mulți designeri și programatori.
A.G.: Situația nu este instabilă. Asta e problema, de fapt, că este foarte stabilă și nu este o stabilitate în sensul bun. Spațiul mediatic este, pe de o parte, controlat și influențat de actori politici. Pe de altă parte, publicul este manipulat și dezinformat, media fiind utilizate pentru a distrage atenția de la adevăratele probleme cu care se confruntă societatea.
A.G.: Orice echipă trebuie să aibă cel puțin un jurnalist sau comunicator, dar și un designer și un programator cu ajutorul cărora pot concepe și dezvolta ceva mult mai concret decât o idee.
A.G.: O să ia o experiență interesantă, o dezvoltare a ideilor pe care le au și foarte probabil o serie de oameni noi cu care ar putea deveni prieteni sau colegi în diferite activități.
- La ce ar trebui să atragă atenție cei care intenționează să se înregistreze la hackathon?
A.G.: Aș vrea să atragă atenția la impact. Proiectul la care ei vor lucra trebuie să rezolve o problemă cât mai reală din societate într-o măsură cât mai eficientă.
- Din propria ta experiență, își ating scopul aceste evenimente?
A.G.: Orice eveniment de acest fel este încă o experiență în plus. Eu am participat în trecut, am câștigat, după asta am susținut în calitate de mentor sau juriu astfel de evenimente ca Start-up Weekend Moldova sau Social Innovation Camp. Chiar și în acest rol de fiecare dată am găsit și am luat ceva pozitiv.
A.G.: Idei interesante, lucru în echipa și impact.
Alte detalii găsiți pe hackathon2.media-azi.md!
Sursa: www.moldova9.com
Sursă foto: http://2015.howtoweb.co/speakers/artur-gurau/