Вы здесь

Artur Gurău: „Hackthon-ul din acest an va genera idei noi și impact la problemele din media”

06 июня 2016
1001 просмотр
În perioada 1 - 3 iulie 2016, Centrul pentru Jurnalism Independent și Deutsche Welle Akademie desfășoară cea de-a doua ediție a Hackathon-ului – Puterea a cincea. De această dată, organizatorii își propun să încurajeze dezvoltarea unor idei de proiecte și aplicații, care să promoveze educația mediatică.
 
Cea de-a doua ediție a Hackathonului „Puterea a cincea” are scopul să îmbunătățească abilitățile consumatorilor de media de a percepe critic mesajul media, de a filtra informația cu ajutorul unor aplicații web sau mobile, precum și a altor instrumente IT inovatoare.
 

Artur Gurău – un tânăr mereu în mișcare la propriu și la figurat. Cunoscut blogger și consultant online, Artur se poziționează pe nișa soluțiilor digital, cu un accent special pentru social media. Serviciile oferite de acesta și agenția lui includ dezvoltarea de aplicații pentru Facebook și suporturi mobile, dezvoltarea de strategii complexe de comunicare online, care variază între dezvoltarea de proiect web până la plasări media. Artur Gurău în acest an este membrul juriului la cel de-al doilea hackthon de media “Puterea a cincea”. Într-un interviu pentru moldova9.com el povestește despre scopurile și așteptările grandiosului proiect.  

- Artur, ai participat la prima ediție de anul trecut a hackathonul-ui de media “Puterea a cincea” în calitate de mentor și expert, iar în acest an vei juriza evenimentul. Prin ce este atractiv hackathon-ul personal pentru tine?
 
Artur Gurău: Hackaton-ul este un experiment. Mie îmi plac experimentele. Pe de altă parte, ține de un domeniu care mă pasionează și la care mă pricep. Activitatea mea este în comunicarea online și, în mod special, presupune implementarea de inovații într-un mediu care se schimbă foarte repede.
 

- Care este este publicul-țintă al hackathon-ului “Puterea a cincea”, în contextul temei din acest an – aplicații, proiecte sau instrumente IT pentru educația mediatică a consumatorilor de presă?
 
A.G.: Aș vrea să vină la eveniment oameni care sunt pasionați de media și comunicare în primul rând. În afară de jurnaliști, specialiști în PR sau studenți care vor să lucreze în aceste domenii, ca la orice eveniment de acest gen vor fi și mai mulți designeri și programatori.
 
- În contextul situației instabile pe piața mediatică de la noi, cât de utile ar fi niște aplicații care să-i ajute pe cei care citesc știrile, privesc televizorul sau ascultă posturile de radio să înțeleagă când sunt mințiți sau manipulați?
 
A.G.: Situația nu este instabilă. Asta e problema, de fapt, că este foarte stabilă și nu este o stabilitate în sensul bun. Spațiul mediatic este, pe de o parte, controlat și influențat de actori politici. Pe de altă parte, publicul este manipulat și dezinformat, media fiind utilizate pentru a distrage atenția de la adevăratele probleme cu care se confruntă societatea.
 
- Pe lângă faptul că premiile a câte 2000 de euro pentru 3 echipe câștigătoare sunt atractive, de ce le-ai recomanda tinerilor să aplice și să participe?
 
A.G.: I-aș îndemna să experimenteze. Premiul nu este atât de important, dar mult mai important este să se înțeleagă că odată cu dezvoltarea online-ului, este mult mai ușor să îți faci vocea auzită. Nu mai ai nevoie de acces la o televiziune ca să te audă câteva zeci de mii de oameni. La hackaton ei au posibilitatea să facă cunoștință cu alți tineri cu care pot realiza astfel de proiecte.
 
- Care ar trebui să fie componența unei echipe participante pentru a reuși să dezvolte idei bune și aplicabile pentru contextul actual din Republica Moldova?
 
A.G.: Orice echipă trebuie să aibă cel puțin un jurnalist sau comunicator, dar și un designer și un programator cu ajutorul cărora pot concepe și dezvolta ceva mult mai concret decât o idee.
 
- Ce o să ia util de la acest hackathon, să zicem, studenții, viitorii programatori sau jurnaliști pentru job-ul lor viitor?
 
A.G.: O să ia o experiență interesantă, o dezvoltare a ideilor pe care le au și foarte probabil o serie de oameni noi cu care ar putea deveni prieteni sau colegi în diferite activități.

- La ce ar trebui să atragă atenție cei care intenționează să se înregistreze la hackathon?
 
A.G.: Aș vrea să atragă atenția la impact. Proiectul la care ei vor lucra trebuie să rezolve o problemă cât mai reală din societate într-o măsură cât mai eficientă.
 
- Din propria ta experiență, își ating scopul aceste evenimente?

 
A.G.: Orice eveniment de acest fel este încă o experiență în plus. Eu am participat în trecut, am câștigat, după asta am susținut în calitate de mentor sau juriu astfel de evenimente ca Start-up Weekend Moldova sau Social Innovation Camp. Chiar și în acest rol de fiecare dată am găsit și am luat ceva pozitiv.
 
- Care sunt așteptările tale de la această ediție a hackathon-ului ?
 
A.G.: Idei interesante, lucru în echipa și impact.
 
- Îți mulțumim pentru interviul acordat. 
 
Alte detalii găsiți pe hackathon2.media-azi.md!
 
Sursa: www.moldova9.com
Sursă foto: http://2015.howtoweb.co/speakers/artur-gurau/