Вы здесь

Investigație și video – noile categorii la Premiile Superscrieri, ediția a VI-a

14 сентября 2016
2112 просмотров
Cine mai crede că e greu în România să găsești autori în care să ai încredere că povestesc despre fapte și oameni din realitate doar prin prisma adevărului? De șase ani, Superscrieri îi adună pe cei care au curaj și răbdare să descopere și să spună poveștile care ne informează corect, care ne emoționează și care ne mișcă spre înainte.

Lansăm înscrierile la cea de-a șasea ediție a competiției Premiile Superscrieri, non-ficțiuni care schimbă lumea.
Competiția se adresează tuturor autorilor de limbă română – consacraţi sau nu, din presa tipărită sau de pe platforme digitale sau TV/video, jurnalişti sau bloggeri, profesionişti sau amatori.

Una dintre noutăți este că deschidem Superscrierile și pentru autorii din Republica Moldova care publică materiale în limba română.

Termenul limită pentru înscrieri este 30 septembrie. După procesul de jurizare, câștigătorii vor fi anunțați în luna noiembrie, în cadrul Galei de Premiere.

În acești șase ani, am adaptat categoriile de concurs la tipul de conținut preferat de autori și căutat de cititori. Anul acesta, pe lângă categoriile tradiționale de Reportaj și Portret, categoria Opinie devine mai complexă – Opinie – New Media & Blogging – deschizând posibilitatea de a participa cu acest tip de conținut publicat și în alte media (precum vblogs sau podcast).

Cele două categorii complet noi sunt reprezentate de Investigație și de TV&video jurnalismPremiul I pentru fiecare categorie este în valoare de 500 de euro.

Pe lângă aceste cinci categorii, se va desemna în continuare cel mai de impact material înscris, ca premiul special Superscrierea Anului (în valoare de 1000 de euro) și Premiul Juriului (suma taxei de participare la concurs). FFFF va oferi noi premii speciale, reprezentate de suma de bani adunată din vânzarea cărții Superscrieri, precum și o nouă serie de premii onorifice, ce vor fi anunțate pe parcursul ediției.

Juriul confirmat până în acest moment este reprezentat de Teodor Tiță – președintele juriului, Cătălin Tolontan, Dan Duca, Emilia Șercan, Florin Negruțiu, Irina Păcurariu, Luiza Vasiliu, Mona Dîrțu, Mihnea Măruţă, Oana Giurgiu, Paul Radu, Simona Tache, Vlad Mixich.

„Superscrieri are ceva ce nu multe astfel de concursuri au reușit să aibă sau să păstreze: consecvența și permanenta dorință de a rămâne în avangarda fenomenului jurnalistic românesc. Avangardă pe care adesea a răsplătit-o, a încurajat-o și a cultivat-o, poate mai mult decât oricine altcineva. Anul acesta am ales să introducem două noi categorii: investigație și jurnalism video. Investigația pentru că, fără anchete, jurnalismul ar fi mult prea puțin util. Secțiunea video urmărește să contribuie la întoarcerea atenției publicului român către o zonă care în exterior a luat o amploare explozivă. Video înseamnă și jurnalism, nu numai entertainment. Și credem că România furnizează deja exemple de jurnalism video de calitate.” declară Teodor Tiță, președintele juriului

O inițiativă care a devenit mai mult decât un concurs

Din 2011 și până în prezent, Superscrieri a reușit să atragă susținători și simpatizanți cu ajutorul cărora a devenit mai mult decât o competiție cu 700 de participanți și peste 70 de premianți: a creat două programe de burse jurnalistice pe teme de interes public, Seminariile Superscrieri pentru noua generație de autori, a publicat o carte cu materiale premiate, două gazete și o revistă; ultimul proiect lansat în 2016 este Masterclass-uri Superscrieri – întâlniri de bune practici în culisele jurnalismului de calitate.

Superscrieri este o inițiativă independentă, realizată împreună cu oameni și companii care conștientizează rolul poveștilor atent documentate și bine spuse în evoluția României:

BRD-Groupe Société Générale nu este doar pentru al treilea an succesiv aliatul de bază, ca patron al ediției 2016, ci și partenerul împreună cu care FFFF a oferit până acum 12 burse jurnalistice pe tema educației și împreună cu care a lansat cartea „Superscrieri: drumul generației noastre”, o colecție în care se regăsesc materiale premiate la primele patru ediții Superscrieri.

Avon Cosmetics România este pentru al treilea an sponsor principal și partenerul împreună cu care FFFF a oferit 9 burse jurnalistice pe tema violența domestică

Fiecare dintre cele 5 categorii de concurs este sprijinită de câte un sponsor partener: Orange România, FAN Courier, Rogalski Damaschin Public Relations, Friends\TBWA.

Printre super-prietenii și susținătorii media se numără: Hotnews, Adevărul, Dilema Veche, Marie Claire,  Beau Monde, Scena9, Republica.ro, Șapte Seri, Decât o Revistă, The Power of Storytelling, Arte și Meserii, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Frontline, Think Outside The Box, România Pozitivă, IGLOO Media, Veioza Arte, Editura Humanitas, Editura Publica și mulți alții.

Pentru mai multe detalii despre Premiile Superscrieri 2016, explorați http://ffff.ro/superscrieri/.