În raport se menționează că utilizarea rețelei Facebook în calitate de sursă de știri a scăzut cu 9% din 2017 până în 2018 în SUA și cu 6% în lume. În rândul tinerilor acest indicator este în scădere cu peste 20%.
Raportul constată că modificarea algoritmului Facebook este în defavoarea știrilor, fapt care nu a putut fi observat pe celelalte rețele de socializare.
Utilizarea aplicației de mesagerie WhatsApp a crescut cu 4% în perioada analizată. Consumul știrilor în Instagram și Snapchat a crescut cu 3% și respectiv 2% în ultimii doi ani. Potrivit Reuters Institute, utilizatorii mai des se adresau către aplicații de tip WhatsApp și distribuiau acolo contentul de știri.
În toate țările, nivelul mediu de încredere în știri a rămas relativ stabil - 44%, mai mult de jumătate din participanții la sondaj (51%) au subliniat că au încredere în mass-media pe care o citesc. Aproximativ 34% au menționat că au încredere în știrile pe care le-au găsit cu ajutorul motoarelor de căutare, 23% că au încredere în știrile pe care le citesc în rețelele de socializare, iar 54 % din respondenți s-au arătat îngrijorați de diferența dintre informația reală și cea falsă din Internet.
De asemenea, utilizatorii au mai mare încredere în radiodifuzorii de brand cu o durată mai mare de activitate, în comparație cu publicațiile online. Pentru mulți, televiziunea rămâne o sursă importantă de știri, dar scăderea audienței continuă să ridice semne de întrebare cu privire la rolul radiodifuzorilor pe viitor și capacitatea acestora de a atrage noile generații de telespectatori.