Facebook a anunțat vineri, 29 martie, că va impune restricții în cazul reclamelor politice de pe platformă. Efortul susține prevenirea abuzurilor și intervențiilor în alegerilor pentru Parlamentul European din 26 mai. Compania a anunțat că va extinde la nivelul Uniunii Europene anumite măsuri implementate în Marea Britania, Statele Unite și India anul trecut.
Măsurile luate ar include, printre altele, verificarea celor care postează astfel de reclame politice pe Facebook. Aceștia trebuie să dovedească că locuiesc în țara pe care o vizează în postările lor.
Reclamele urmează să conțină și alte informații. Acestea vor fi detalii legate de cine a plătit pentru reclame, dar și date de contact, în cazul în care cea care postează este o companie, și nu un individ.
Facebook a mai avut legături și cu alte alegeri, cele prezidențiale din Statele Unite, în 2016. Atunci, compania a fost acuzată că ar fi permis rușilor să modifice opțiunile politice ale unor votanți. În cazul alegerilor europarlamentare, compania pare să vrea să joace un rol pozitiv.
O altă opțiune pe care compania o introduce este Ads Library, ce pare a fi o îmbunătățire a instrumentului de arhivă al Facebook. Aceasta lasă utilizatorii să caute reclame politice într-o bază de date publică. Pot obține astfel informații legate de numărul de vizionări al unei reclame dar și datele demografice ale persoanelor care le-au vizionat.
Reclamele vor fi stocate în biblioteca de pe platformă timp de șapte ani.
Richard Allen, vice-președinte Facebook, spune că aceste schimbări nu înseamnă că vor reuși să prevină în totalitate abuzurile. „Luptăm contra adversari deștepți, creativi și bine finanțați care își modifică tacticile pe măsură ce descoperim abuzuri”, spune Allen acesta.
„Dar credem că vor ajuta viitoare amestecuri în alegeri pe Facebook. Și de asta sunt atât de importante”, a mai adăugat acesta.