Вы здесь

Impactul Covid-19 asupra mass-media, potrivit Institutului Reuters: audiențe mai mari versus venituri în scădere

12 ноября 2020
975 просмотров
Majoritatea instituțiilor media solicitate să comenteze impactul pandemiei de Covid-19 asupra activității lor, în cadrul unui sondaj global al Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului, susțin că, în timp ce audiența a crescut, veniturile s-au redus. Printre respondenții care au menționat că se așteaptă la creșterea veniturilor sau stabilizarea lor se numără instituții media online mici, o parte dintre care sunt fondate de organizații non-profit. Concluziile studiului au fost făcute publice pe 10 noiembrie.

Cercetarea Reuters se bazează pe răspunsurile a 165 de organizații media cu privire la impactul pandemiei de coronavirus. În raport se menționează că, potrivit majorității respondenților, audiențele lor au crescut în timpul crizei din sănătate. Aproape o cincime din cei intervievați, în mare parte ziare, au constatat o scădere a audienței.

De cealaltă parte, majoritatea reprezentanților instituțiilor media susțin că veniturile lor sunt în scădere. Astfel, 22% dintre respondenți se așteaptă la o scădere semnificativă (1-20%) a veniturilor din 2020, 21% - la o scădere foarte semnificativă (21-30%), iar o treime din cei intervievați  (36%) se așteaptă la scăderi severe, de 30% sau mai mult.

Doar 14% dintre respondenți declară că se așteaptă la o situație stabilă sau chiar sporirea veniturilor în 2020. Potrivit studiului, de cele mai multe ori de vorba de redacții online mai mici, unele dintre ele non-profit. Documentul mai menționează că aceste entități media investesc, adesea, o parte mult mai mare din cheltuielile lor funcționale în redacții, în comparație cu media tradiționale.

Analiza Reuters mai arată că cele mai afectate de criza pandemică sunt instituțiile media comerciale de știri, în special cele care se bazează pe publicitate, ziarele și structurile media locale.

Un compartiment aparte este dedicat și necesităților presei. Potrivit răspunsurilor, cel mai des, instituțiile media invocă suportul financiar (84%). Urmează dezvoltarea produselor și sprijinul inovațiilor (61%), precum și instruirea jurnaliștilor la nivel tehnic, pentru obținerea competențelor în domeniul mass-media digitală (39%).

Cea mai mare parte a răspunsurilor au fost colectate din iunie până în august 2020.

Mai multe detalii, aici.