You are here

Sase noi jucatori importanti de pe piata publicitara s-au alaturat Grupului de initiativa BAT

24 February 2009
635 reads

24.02.09/ Vineri, 20 februarie, a avut loc a doua şedinţă de lucru a Grupului de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova (BATM). Membrii grupului au analizat alternativele formelor juridice cu care ar putea fi înregistrat BATM, au discutat despre elaborarea proiectului de business plan şi despre vizita de consultanţă la Chişinău a lui Liviu Burlacu, secretar general Matesz (BAT din Ungaria).

Până la sfârşitul lunii martie juristul BATM va ajuta membrii grupul de iniţiativă să ia o decizie privind forma juridică a BATM. Totodată, juristul va pregăti dosarul cu actele de constituire care urmează a fi depus la autoritatea competentă. Două persoane vor fi delegate din partea grupului de iniţiativă pentru a elabora proiectul de business plan - bugetul realist pentru acoperirea cheltuielilor de înregistrare şi funcţionare a BAT. Acest buget va servi drept instrument pentru estimarea mărimii exacte a cotizaţiilor de membru, cheltuielile totale fiind proporţionale cu numărul de membri fondatori. Un alt subiect abordat în cadrul şedinţei a fost vizita de consultanţă la Chişinău a lui Liviu Burlacu, planificată pentru luna aprilie şi care presupune o serie de şedinţe de lucru cu membrii grupului de iniţiativă.

Alţi şase actori importanţi de pe piaţa publicitară din Moldova s-au alăturat Grupului de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor: două agenţii de publicitate - Mediafocus SRL şi Galartmedia SRL, două instituţii media - ÎM Media Reserve SRL (publicaţia Antenna) şi Estorial SRL (publicaţia Novii Dom), precum şi companiile SC Rumeon SRL şi FPC Bioprotect SRL.

În prezent, Grupul de iniţiativă cuprinde 33 membri: reprezentanţi a 17 instituţii media, 10 agenţii de publicitate şi 6 clienţi de publicitate. Atenţionăm asupra faptului că Grupul de iniţiativă este deschis şi altor organizaţii interesate de participarea la crearea BATM, pe care-l considerăm un instrument indispensabil pentru o piaţă media ce se vrea profesionistă şi transparentă. Aderarea la grupul de iniţiativă se face prin completarea unei Declaraţii de intenţii, care poate fi găsită la http://www.ijc.md/Publicatii/Declaratie_Zaiavlenie.doc

Până la constituirea BATM, CIJ va avea rolul de centru coordonator atât pentru Grupul de iniţiativă, cât şi pentru toţi cei interesaţi în obţinerea informaţiilor necesare, inclusiv a tuturor datelor referitoare la membrii Grupului de iniţiativă. Cei interesaţi să adere la Grupul de iniţiativă sunt rugaţi să completeze Declaraţia de intenţii şi să o transmită Irinei Iurcişin, coordonatoarea din cadrul CIJ a proiectului (iurcisin@ijc.md, tel. (022) 21.36.52, GSM - 069.53.09.11, str. Şciusev, 53, Chişinău MD 2012).

Proiectul CIJ „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova” este implementat cu sprijinul Fundaţiei Eurasia, Reprezentanţa din Moldova, cu resurse financiare din partea Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID) şi ale Ministerului de Externe al Olandei. CIJ nu face parte din grupul de iniţiativa şi nu intenţionează să participe ca membru fondator în crearea BATM.

24 februarie 2009

Lista firmelor din grupul de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova:

Editori de presă:

1. PRI Spros i Predlojenie SRL (SP)

2. Asociaţia Presei Independente

3. Ziarul de Gardă SRL

4. PP Timpul de dimineaţă 

5. IP săptămânală Florile Dalbe

6. PP Observatorul de Nord SRL

7. PP Cuvântul SRL

8. Jurnal de Chişinău SRL 

9. PP Unghiul SRL

10. SC Megan-TV SA

11. New Media Group

12. Centrul de Investigaţii Jurnalistice

13. PP Vremea Remonta SRL

14. PPI Cuvântul Liber ÎI

15. PP Business-Info SRL 

16. Estorial SRL (Novii Dom)

17. ÎM Media Reserve SRL (Antenna)

Agenţii de publicitate: 

18. APROM Grup SRL

19. Patriot Studio SRL

20. Business-TV Media SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”)

21. Business Elita SRL

22. Indigo Ogilvy SRL

23. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova

24. Synergy Eur-Est

25. Centrul de Businss SRL (Cimişlia)

26. MediaFocus SRL

27. Galartmedia SRL

Clienţi de publicitate:

28. Montajautomatica SA (Zikkurat)

29. Orange Moldova SA

30. Aproservice – X SRL (Xerox Moldova)

31. ÎM Sun Communications SRL

32. FPC Bioprotect SRL

33. SC Rumeon SRL

Firmele care au declarat că sunt interesate de existenţa Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova:

34. Makler SRL

35. Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL