You are here

Gazprom Media ar încerca să preia PRO TV

06 March 2014
3305 reads

Gazprom Media, o subsidiară a gigantului Gazprom din Rusia, ar negocia preluarea operaţiunilor din România şi Bulgaria a companiei Central European Media Enterprises (CME), care deține și liderul pieței media din România, PRO TV, scrie Adevărul.md, cu referire la un material al portalului Hotnews.ro.

”Oficial, raportările depuse pe 28 februarie de CME la Comisia de supraveghere a pieţei financiare din SUA, SEC, menționează ca active ce ar putea fi vândute operaţiunile de radio şi cinema, desfăşurate în special în România. Potrivit unor informaţii neoficiale, însă, la uşa CME ar bate în prezent mai multe entităţi interesate de preluarea ”la pachet" a tuturor operaţiunilor din România, respectiv a celor din Bulgaria. Surse convergente au menţionat conglomeratul rus Gazprom, cel mai probabil indirect, ca una dintre părţile interesate în aceste demersuri", scrie portalul.

Hotnews precizează că a solicitat atât CME, cât și Gazprom, precizări referitoare la aceste informații, însă până miercuri, 5 februarie, nu primiseră niciun răspuns.

De asemenea, Hotnews a citat mai multe surse din mediul online care vorbesc despre eventuala vânzare a PRO TV şi a altor operaţiuni derulate de CME în România. În ianuarie 2014, ziaristul Cătălin Tolontan scria pe blog despre o posibilă vânzare pe bucăţi a acestor operaţiuni, inclusiv despre faptul că PRO TV ar fi de vânzare. În decembrie 2013, Reportervirtual.ro menționa intenția de vânzare a studiourilor MediaPro și a posturilor de radio PRO FM si InfoPro.

Adevărul Moldova precizează apoi că nu este clar ce s-ar întâmpla cu operaţiunile PRO TV din Republica Moldova (PRO TV Chişinău, PRO FM Chişinău, Acasă TV şi o serie de portaluri), care sunt parte componentă a celor din România. Surse de pe piaţă ar fi confirmat pentru Adevărul că ar exista oferte de preluare a PRO TV Chişinău, atât din Rusia, cât şi din partea unor oameni de afaceri locali cu o semnificativă afiliere poltică.

Gazprom Media are cea mai mare reţea de posturi de televiziune/radio, ziare și portaluri din spațiul post-sovietic, arată o analiză realizată de experţi de la agenţia RBK din Rusia şi centrul de analize Kwendi din Ucraina.

Gazprom-Media a avut în 2012 o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de dolari şi controlează posturile de televiziune NTV, TNT şi NTV-Plus, posturile de radio Eho Moskvy şi Sport-FM, compania de film NTV-Kino, agenţia de publicitate NTV-Media, editura ”Semi dnei”, ziarele Tribuna şi Izvestia, ș.a.

Gazprom-Media este prezent masiv şi pe piaţa Republicii Moldova în mod direct, sau prin subsidiare precum TV7, TNT sau Alkasar.