You are here

Facebook vrea să restricționeze butonul „distribuie” pe WhatsApp, continuând efortul de combatere a știrilor false

23 July 2018
1091 reads
Compania Facebook a anunțat că testează limitarea posibilității de utilizare în messenger a butonului de distribuire a mesajelor și va elimina comunicările care provoacă agresiune, scrie mediapost.com.

Facebook va limita posibilitățile de distribuire a mesajelor și informației pentru utilizatorii WhatsApp, în cadrul campaniei privind lupta cu știrile false și instigarea la violență. Astfel, în messenger va dispărea butonul „distribuie” la fișierele media, în mod special la cele video și foto.

Publicația scrie că testul de schimbare a parametrilor WhatsApp se pregătește în India, țara în care un număr foarte mare de utilizatori preferă să facă schimb de fotografii și video. Compania consideră că aplicarea unei asemenea politici ale rețelei de socializare va ajuta să păstreze messenger-ul în calitate de aplicație creată inițial doar pentru mesaje personale.

În cadrul campaniei de combatere a mesajelor agresive și a instigării la ură, rețeaua de socializare vrea să „curățe” contentul de asemenea mesaje.

Potrivit reprezentanților Facebook, schimbările în politica companiei sunt orientate pe minimizarea dezinformării, care poate sta la originea unor situații conflictuale.

Drept exemplu aceștia aduc cazul recent din Sri Lanka, unde utilizatorii Facebook au răspândit informații precum că musulmanii i-ar fi otrăvit pe budiști, iar acest lucru a provocat dezordini în masă în rândul populației autohtone.

Facebook a cumpărat WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari în anul 2014. Anterior, unul dintre cofondatorii aplicației, Jan Koum, a anunțat despre plecarea din cadrul companiei Facebook pentru că nu a fost de acord cu politica de dezvoltare a rețelei. Analiștii Barclays au afirmat că WhatsApp va putea obține o mai bună monetizare datorită publicității.