Potrivit ONU, sloganul acestei ediţii - „New World, New Radio” - este un elogiu al rezistenţei radioului, un tribut adus capacităţii sale de adaptare perpetuă la ritmul transformărilor din societate şi al noilor nevoi ale ascultătorilor. Accesibil oriunde şi oricând, radioul ajunge în continuare la un public larg, se prezintă ca o arenă în care toate vocile pot fi exprimate, reprezentate şi auzite. Tocmai de aceea radioul este cel mai consumat mijloc de comunicare din lume.
Cu ocazia Zilei mondiale a radioului 2021, UNESCO sugerează posturilor de radio să sărbătorească ediţia aniversară, cea de-a 10-a, a Zilei mondiale a radioului şi cei peste 110 ani de radio prin trei teme:
Evoluţie: Lumea se schimbă, radioul evoluează.
Inovaţie: Lumea se schimbă, radioul se adaptează şi inovează - radioul se adaptează noilor tehnologii şi rămâne mijlocul de comunicare accesibil oriunde şi pentru toată lumea.
Conexiune: Lumea se schimbă, radioul se conectează - serviciile radio pentru societăţile noastre în timpul dezastrelor naturale, crizelor socio-economice, epidemiilor etc.
Obiectivele marcării acestei zile sunt de a sensibiliza publicul şi mass-media asupra importanţei radioului şi de a încuraja factorii de decizie să stabilească şi să ofere acces la informaţii prin radio, precum şi de a consolida reţeaua şi cooperarea internaţională între radiodifuzori. Radioul rămâne, la nivel global, cel mai accesat mijloc de informare, potrivit Organizației Națiunilor Unite. Totodată, el reprezintă un puternic mijloc pentru celebrarea umanităţii în toată diversitatea sa şi constituie o platformă pentru discursul democratic.
Posturile de radio ar trebui să servească diverse comunităţi, oferind o mare varietate de programe, puncte de vedere şi conţinut, şi să reflecte diversitatea publicului, susține ONU. Proclamată în 2011 de către statele membre ale UNESCO şi adoptată de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) în 2012 ca zi internaţională, 13 februarie a devenit Ziua mondială a radioului (WRD).
Sursa foto: Dailyo.in