You are here

​Comisia Europeană a lansat un proiect de monitorizare a proprietății mass-media în țările UE

11 October 2021
1208 reads
Comisia Europeană a lansat, la sfârșitul lunii septembrie, instrumentul Euromedia Ownership Monitor - o bază de date cu informații despre proprietatea asupra mass-mediei din fiecare stat membru. Proiectul este finanțat de UE.

Potrivit Comisiei, Monitorul, coordonat de Paris Lodron Universitat Salzburg, va reprezenta o bază de date cu informații privind proprietatea asupra mass-mediei, va evalua în mod sistematic cadrele juridice relevante și va identifica posibilele riscuri în ceea ce privește transparența în materie de proprietate media. „Devine din ce în ce mai greu de înțeles cine deține mass-media în UE. Acest lucru nu este acceptabil deoarece, în democrație, oamenii merită să știe cine le furnizează informații. Acest nou instrument va contribui la înțelegerea pieței mass-media și va furniza informații pentru viitoarele inițiative politice”,  a declarat vicepreședinta pentru Valori și transparență, Věra Jourová. 

Comisarul pentru Piața internă, Thierry Breton, a adăugat că „este vital să se evidențieze și să se combată amenințările la adresa mass-mediei independente, un pilon esențial al democrațiilor noastre. Rămânem hotărâți să prezentăm noi inițiative, cum ar fi legislația privind libertatea mass-mediei, și să sprijinim mai mult proiectele de promovare a transparenței în acest sector”. 

Comisia Europeană a precizat că platforma va sta la baza evaluărilor politice și de reglementare și a inițiativelor dedicate sprijinirii libertății și pluralismului mass-mediei. „Va indica cine deține proprietatea asupra mass-mediei, sporind vizibilitatea unor eventuale probleme de concentrare și, prin urmare, contribuind la o mai bună înțelegere a pieței media”, scrie în comunicat.

Valoarea sprijinului acordat de UE proiectului, care se preconizează că va dura până în septembrie 2022, este de 1 milion de euro.