Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a atenționat, în ședința de vineri, postul PRO TV și alte patru posturi radio.
Postul de televiziune PRO TV a fost atenţionat pentru că în emisiunea retransmisă din România MasterChef nu a evitat publicitatea produselor care apar în timpul emisiunii. La rândul lor, reprezentanţii postului au spus că este imposibil, din punct de vedere tehnic, ca aceste situații să fie evitate. CCA a acordat astfel o perioada de timp postului TV pentru a găsi soluţii la astfel de probleme.
În urma monitorizării radiodifuzorilor, CCA a constatat că majoritatea posturilor de radio difuzează în medie 30 la sută muzică autohtonă, conform normelor impuse de Consiliu. Radiodifuzorii care nu au respectat însă această pondere au fost sancţionați. Postul Auto Radio a fost atenționat pentru că nu a distribuit muzică autohtonă uniform pe parcursul zilei, ci a preferat să transmită noaptea. Pentru aceeaşi încălcare a fost avertizat public și postul de radio Hit FM. Tot cu avertizare publică s-a ales și postul Radio Alla, din aceleași motive.
Postul de radio Aquarelle a fost și el atenţionat pentru că a difuzat în buletinul informativ un spot publicitar cu indicarea sponsorului, încalcând astfel prevederile Codului Audiovizualului potrivit cărora programele de ştiri şi alte programe informative pe teme politice nu pot fi sponsorizate.
sursa foto: www.cca.md