Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a examinat, marți, 10 decembrie, rezultatele rapoartelor de monitorizare privind activitatea posturilor de radio care au fost deja atenţionate şi/sau sancţionate pentru nerespectarea prevederii referitoare la difuzarea procentajului obligatoriu de muzică autohtonă (30%) şi cea privind condiţiile de plasare a publicităţii. Astfel, din patru posturi de radio monitorizate, trei au primit din nou atenționare, iar al patrulea s-a ales cu avertizare publică.
Postul de radio Fresh FM a fost atenţionat pentru încălcarea decizia CCA nr. 1 din 25 ianuarie 2013, potrivit căreia, în cadrul pauzelor publicitare ce promovează produse alimentare, radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ și unul din mesajele de avertizare pentru consumatori.
La rândul său, Radio Chişinău a fost atenționat pentru că, în timpul redifuzării programelor Radio România Actualități, a retransmis și pauzele publicitare de pe postul românesc, deși potrivit Codului Audiovizualului aceasta ar fi trebuit exclusă.
Postul de radio Kiss FM a fost atenţionat și el pentru încălcarile prevederilor legislaţiei referitoare la condiţiile de difuzare a spoturilor publicitare. Acest post nu a delimitat publicitatea de celelalte secțiuni ale programului. Condiţiile de difuzare a spoturilor publicitare sau de teleshopping, conform Codului Audiovizualului, prevăd ca publicitatea să se difuzeze grupat și să fie marcată corespunzător prin semnale acustice, pentru a fi uşor de identificat și separat de alte segmente ale programului.
Nu în ultimul rând, Radio Stilnoe a fost avertizat public pentru distribuirea muzicii autohtone preponderent noaptea, ceea ce contravine prevederilor deciziei CCA potrivit căreia ponderea creaţiilor muzicale autohtone se difuzează uniform pe parcursul zilei.
sursa foto: www.radiochisinau.md