Potrivit ANRCETI, în trimestrul de referință, volumul total al veniturilor din furnizarea serviciilor TV contra plată a crescut cu circa o pătrime față de perioada similară a anului 2019, dar s-a redus în comparație cu primele două trimestre ale anului 2020, când veniturile totale din această activitate au fost estimate la circa 45,6 milioane de lei (trimestrul I) și 45,7 milioane de lei (trimestrul II).
În context, în perioada de raport, cea mai mare creștere, potrivit indicatorului venit mediu lunar al furnizorilor de servicii TV în comparație cu perioada similară a anului 2019, a înregistrat TV-Box (afiliată StarNet), cu o creștere de 98,4% (42,7 lei), urmată de Orange, cu o sporire de 20,1% (15,5 lei), iar Moldtelecom a înregistrat o diminuare de circa două procente, deși venitul mediu la acest capitol a fost de 70,3 lei.
În perioada de referinţă, cele mai importante cote pe piaţă a serviciilor TV contra plată, în funcţie de cifra de afaceri, au fost deţinute de Moldtelecom – 35%, TV-Box – 33,2%, Orange Moldova – 5,5%, iar cota furnizorilor alternativi a constituit cumulativ 26,3%.
Per total, la finele trimestrului trei al anului 2020, numărul abonaților la serviciile TV contra plată a constituit peste 351 de mii de clienți, în creștere cu 4,7%.
Cei mai mulți abonați recepționează semnalul prin IPTV (televiziune prin Internet) – 57,5%. Cu 15% mai mic este numărul abonaților la rețele TV prin cablu coaxial (42,5%). Cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de numărul de abonaţi la serviciile TV contra plată, a fost deţinută de TV-Box – 34%, urmată de Moldtelecom cu 21,7% și Orange Moldova cu 16,1%. Cota cumulativă a furnizorilor alternativi s-a redus la 28,2%.
Sursa foto:gooruf.com