17.12.08/ Încă două instituţii au aderat la Grupul de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova.
BATM va fi o organizaţie non-profit, al cărei obiectiv este oferirea - pentru industria de publicitate, înainte de toate - de informaţii corecte asupra tirajelor, dar şi a altor tipuri de studii, precum cele de audienţă sau de trafic de Internet. Această structură va avea ca membri actori majori de pe scena industriei de publicitate: editori de presă/proprietari ai instituţiilor media, agenţii de publicitate şi clienţi de publicitate, agenţii de distribuţie. Grupul de iniţiativă este unul informal şi nu obligă membrii acestuia la nici un fel de responsabilitate financiară. Orice organizaţie sau firmă este invitată să se alăture acestui Grup de iniţiativă, respectiv, să participe la elaborarea planului de acţiuni şi a business-planului, la pregătirea documentelor constituante şi a celor financiare, la stabilirea principiilor şi regulilor de activitate a viitorului BATM.
Iniţiativa de a crea un BATM este rezultatul unei campanii media şi a unei serii de întâlniri şi discuţii organizate de Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) de la Chişinău cu mai mulţi reprezentanţi ai grupurilor-ţintă, în intervalul 25-28 noiembrie 2008, în cadrul proiectului „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova”, care va dura până în luna iunie 2009. Este important de menţionat că CIJ va sprijini Grupul de iniţiativă, însă nu va face parte din el, nici nu va fi membru fondator al BATM.
În prezent, Grupul nostru de iniţiativă este format din reprezentanţi a 10 instituţii media, 6 agenţii de publicitate, şi 2 clienţi de publicitate. Menţionăm că de la 28 noiembrie a.c., când a fost anunţată constituirea Grupului de iniţiativă, la acesta a aderat încă o instituţie media - SC Megan-TV SA -, iar la 15 decembrie, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova a anunţat că aderă la Grupul de iniţiativă pentru crearea BATM. De asemenea, în acest răstimp, încă două instituţii media - Makler SRL şi SC Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL - au declarat că sunt interesate de existenţa BATM.
Atenţionăm asupra faptului că grupul de iniţiativă este deschis şi altor organizaţii interesate de participarea în crearea BATM, pe care-l considerăm un instrument indispensabil pentru o piaţă media ce se vrea profesionistă şi transparentă. Aderarea la grupul de iniţiativă se face prin completarea unei Declaraţii de intenţii, care poate fi găsită la http://www.ijc.md/Publicatii/Declaratie_Zaiavlenie.doc
Până la constituirea Biroului de Audit al Tirajelor, preconizată pentru luna iunie 2009, CIJ va avea rolul de centru coordonator atât pentru Grupul de iniţiativă, cât şi pentru toţi cei interesaţi în obţinerea informaţiilor necesare, inclusiv a tuturor datelor referitoare la membrii Grupului de iniţiativă. Cei interesaţi să adere la Grupul nostru de iniţiativă sunt rugaţi să completeze Declaraţia de intenţii, pe care o ataşăm acestui comunicat de presă, şi să o transmită Irinei Iurcişin, coordonatoarea din cadrul CIJ a proiectului (iurcisin@ijc.md, tel. (022) 21.36.52, GSM - 069.53.09.11, str. Şciusev, 53, Chişinău MD 2012).
Semnează membrii Grupului de iniţiativă, după cum urmează:
Editori de presă:
1. PRI Spros i Predlojenie SRL (SP)
2. Asociaţia Presei Independente
3. Ziarul de Gardă SRL
4. PP Timpul de dimineaţă
5. IP săptămânală Florile Dalbe
6. PP Observatorul de Nord SRL
7. PP Cuvântul SRL
8. Jurnal de Chişinău SRL
9. PP Unghiul SRL
10. SC Megan-TV SA
Agenţii de publicitate:
11. APROM Grup SRL
12. Patriot Studio SRL
13. Business-TV Media SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”)
14. Business Elita SRL
15. Indigo Ogilvy
16. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova
Clienţi de publicitate:
17. Montajautomatica SA (Zikkurat)
18. Orange Moldova SA