Eşti aici

Studiul CJI: „Transparenta proprietatii mass media in Republica Moldova”

06 Decembrie 2012
1497 de afişări
Transparena proprietatii mass media in Republica Moldova 30.11.2012 / Un nou studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) „Transparenţa proprietăţii mass media în Republica Moldova” constată că legislația moldovenească acoperă superficial și ineficient problema transparenței proprietății mass media, motiv pentru care publicul nu poate fi informat despre cei care stau în spatele instituțiilor de presă.

Lipsa de transparență în proprietatea mass media duce la concentrarea media în mâinile a câtorva grupuri de interese, ceea ce pune în pericol pluralismul mass media, dreptul la informație al consumatorului și libertatea de opinie. Iată de ce, în baza studiu lui, experții CJI au elaborat amendamente la Codul Audiovizualului în vederea completării acestuia cu prevederi clare referitoare la îmbunătățirea transparenței proprietății mass media.

Studiul CJI: Transparenta proprietatii mass media in Republica MoldovaStudiul și amendamentele au fost făcute publice pe 20 noiembrie a.c. la o masă rotundă la care au participat președintele Comisiei parlamentare de profil, Chiril Lucinshi, președintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Marian Pocaznoi, reprezentanți ai Guvernului, ONG-urilor de media şi ai organizaţiilor internaţionale, precum și instituții media.

Chiril Lucinschi a apreciat studiul “nu doar ca o analiză a transparenței în audiovizual, ci și în ceea ce privește presa scrisă”, iar Marian Pocaznoi a menționat deschiderea CCA pentru examinarea și avizarea propunerilor de modificare a Codului Audiovizualului.

Centrul pentru Jurnalism Independent urmează să colecteze propunerile legate de amendamentele la Codul Audiovizualului, după care le va supune discuțiilor publice .

Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului “Îmbunătăţirea transparenţei proprietăţii mass-media în Republica Moldova” cu susţinerea financiară a National Endowment for Democracy (NED).