26 Feb 2014
Instituții media vizate:
Titlul de mai sus, la o știre publicată de Perfecte.md în 23 februarie, dar și prima fotografie ce însoțește articolul, induc cititorii în eroare. Subiectul știrii este, de fapt, o glumă făcută de Mihaela Rădulescu pe o rețea de socializare, în legătură cu modul în care se joacă vedeta cu fiul ei. Titlul și poza cu Rădulescu având răni pe față nu au nicio legătură nici cu lead-ul care le desparte (care, de asemenea, conține greșeli de scriere și este ambiguu): ”Se pare ca Mihaela Rădulescu este, pe lângă un o femeie frumoasă și o profesionistă, o mamă minunată”. Nu în ultimul rând, publicarea unei știri pe tema unei simple poze în care vedeta se joacă cu fiul ei denotă o proastă înțelegere a meseriei de jurnalist.
Ghidul de Stil cu Norme Etice avertizează că titlurile de știri trebuie să fie clare, fără ambiguități și exagerări, scurte și la obiect. Lead-ul unei știri, sau prima frază, trebuie să cuprindă maximum de informație cu minimum de cuvinte - pe scurt, trebuie să spună care este știrea. De asemenea, fotografiile care ilustrează știrile trebuie să ”reprezinte realitatea cu cât mai multă acuratețe”.
http://perfecte.md/article/gossip/mihaela-radulescu-recunoaste-iau-bataie-ce-i-se-intampla-fostei---443521.html