CJI prezintă cel de-al doilea clip video în cadrul campaniei ”Presa nu urăște!”. Materialul video se referă la modul în care presa scrie despre persoane dezavantajate, minorități și cum sunt percepute astfel de mesaje în societate.
În material sunt vizați deopotrivă, atât consumatorii de media, cât și jurnaliștii, care sunt responsabili de opiniile și atitudinile pe care și le formează publicul citind, ascultând sau vizionând produsele lor mediatice.
Astfel, noul clip video sugerează cetățenilor să fie precauți atunci când se informează și să dea dovadă de tolerantă față de toți membrii societății. Mesajul adresat jurnaliștilor este ca aceștia să evite orice fel de discriminare în materialele lor și să contribuie la respectarea și promovarea drepturilor omului. Sau, cum se exprimă unul dintre eroii clipului, moș Grigore: ”Eu una vreau, să nu ne creadă proști!..”.
Campania ”Presa nu urăște!”, desfășurată de CJI, a întrunit mai multe activități. Un grup de moderatori și jurnaliști au beneficiat de instruire în domeniul moderării conținutului pe media online și mediatizării corecte a subiectelor sensibile.
Pentru a evalua discursul de ură, CJI a monitorizat comentariile postate de internauți pe 15 portaluri informaționale. De asemenea, un grup de studenți de la facultățile de jurnalism ale USEM și USM au fost familiarizați cu modul de manifestare a discursului de ură și sancțiunile prevăzute de legislația națională în acest sens.
Materialul video a fost realizat în cadrul proiectului „Combaterea discursului de ură în media online și pe rețele de socializare”, implementat de CJI cu suportul financiar al organizației partenere Civil Rights Defenders din Suedia.