Eşti aici

Emisiunea „Media Azi”, ediția 19: Alegerile prezidențiale, o provocare pentru CCA

21 Septembrie 2016
1402 afişări
Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) are o misiune responsabilă  în alegerile prezidențiale, și anume,  să asigure reflectarea echitabilă, echidistantă și imparțială a campaniei electorale de către radiodifuzori.  Cum va realiza acest obiectiv instituția de reglementare în audiovizual și ce condiții vor trebui să respecte în campania electorală posturile de radio și tv, ținând cont de regulamentul  elaborat de CCA – aflați din ediția de săptămâna curentă a emisiunii „Media Azi”.

Jurnalistul Nicolae Negru, în calitate de moderator, discută despre aceste aspecte cu președintele CCA, Dinu Ciocan.

Potrivit regulamentului elaborat de CCA și aprobat de CEC, în actuala campanie electorală  radiodifuzorii naționali sunt obligați să acorde câte 5 minute la tv și 10 minute la radio concurenților pentru a-și prezenta programele si a informa alegatorii, iar radiodifuzorii publici sunt obligați să ofere fiecărui concurent, în același scop,  câte 1 min. pe zi. Totodată,  instituțiile media din audiovizual au prezentat declarații la CCA, în care s-au angajat să promoveze o politică editorială echilibrată, oferind timp egal și posibilități reale fiecărui concurent pentru a-și expune propriile programe electorale.

Dar ce reguli stabilește Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale pentru radiodifuzorii străini, care au acces legal pe teritoriul R. Moldova? Cine se va face responsabil  în cazul în care anumite programe transmise de radiodifuzorii străini nu vor respecta principiul echidistanței și imparțialității? Și cum va proceda CCA în asemenea situații? – Răspuns la aceste întrebări găsiți în emisiune.

Iată și alte momente care vă vor reține atenția: publicațiile online se vor conduce de aceleași criterii în activitatea lor ca și presa scrisă, dar cum va fi reglementată activitatea instituțiilor online care operează cu materiale video, audio? Unele TV au pus preturi exorbitante pentru publicitate, care nu sunt pe buzunarul tuturor candidaților, în acest context, putem vorbi  despre acces egal al candidaților în mass-media? Cât de echitabil este faptul că unii candidați deja au început campania electorală și se folosesc de posturile tv pe care le dețin, iar alții abia urmează să dispună de acel minut zilnic, prevăzut de regulament?

La capitolul publicitate electorală, Dinu Ciocan a precizat că, după înregistrarea la CEC a candidatului, in calitate de concurent electoral, el trebuie să depună, în termen de 48 de ore, o cerere către radiodifuzor privind oferirea spațiului publicitar pentru toata perioada campaniei. Aceasta însă nu poate fi difuzată mai devreme de 30 de zile până la data alegerilor.