Televiziunile au difuzat 761 de materiale cu caracter electoral direct sau indirect, volumul total al materialelor fiind de aproximativ 55 ore. Cele 12 portaluri web monitorizate au publicat, în total, 487 de articole, iar cele patru ziare - 42 de materiale.
Concurenții electorali cei mai favorizați din punctul de vedere al frecvenței și duratei aparițiilor și contextului pozitiv la televiziuni au fost Marian Lupu și Igor Dodon, care au fost mai mult favorizați (198 și, respectiv, 86 ori) decât defavorizați (95 și 39 ori, corespunzător). Andrei Năstase și Maia Sandu au fost mai mult defavorizați (83 și, respectiv, 52 ori), decât favorizați (32 și 26 ori, corespunzător).
„Am constatat că concurenții electorali nu au avut acces egal la mass-media pentru a-și prezenta ofertele electorale, iar alegătorii în felul acesta au fost privați de informații privind procesul electoral. Și am mai constatat o manipulare, la multe posturi de televiziune, a informației prin omisiune, prin filtrarea subiectelor care să fie reflectate și prin distorsionarea faptelor”, a menționat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.
Rezultatele raportului arată că posturile private cu acoperire națională Prime TV, Canal 2, Canal 3 și Publika TV au continuat să-l promoveze masiv pe concurentul electoral Marian Lupu, și s-l defavorizeze pe Andrei Năstase.
Postul de televiziune cu acoperire regională Jurnal TV l-a favorizat masiv pe Andrei Năstase și defavorizat pe Marian Lupu.
NTV Moldova și Accent TV l-au favorizat preponderent pe Igor Dodon. La NTV Moldova s-a remarcat defavorizarea ușoară a lui Marian Lupu, la Accent TV această tendință fiind mai evidentă.
Radiodifuzorul public Moldova 1, posturile private Realitatea TV, Pro TV Chișinău, TV 7 şi N4 au avut un comportament relativ echilibrat, fără a fi constatate tendințe de favorizare sau defavorizare evidentă a concurenților electorali.
În cazul portalurilor de știri, în săptămâna de raport, candidatul cel mai favorizat după frecvența aparițiilor și contextul pozitiv a fost Andrei Năstase, mai des favorizat decât defavorizat. Marian Lupu este candidatul cel mai des prezentat în context care îl defavorizează, iar Igor Dodon, Maia Sandu și Mihai Ghimpu au fost mai mult defavorizați decât favorizați. „Rareori, jurnaliștii oferă dreptul la replică persoanelor vizate în știri. Sunt doar câteva portaluri care informează echilibrat și complex, cele mai multe au o politică editorială orientată spre discreditarea unor concurenți electorali”, a accentuat Petru Macovei, directorul executiv API.
La capitolul portaluri și ziare, Jurnal.md l-a favorizat direct şi indirect pe Andrei Năstase, iar candidatul Marian Lupu a fost defavorizat. Moldova24.info a defavorizat oponenţii actualei guvernări.
Today.md a continuat să-l defavorizeze vădit pe candidatul Andrei Năstase în toate materialele în care îl care acesta a fost vizat. Candidata Maia Sandu de asemenea a fost mai mult defavorizată. În schimb, candidatul Marian Lupu este favorizat direct şi indirect.
Ziarulnational.md a publicat multe ştiri care îi prezintă în context negativ sau preponderent negativ pe candidaţii Igor Dodon şi Marian Lupu. Totodată, campania electorală a candidatului Mihai Ghimpu a fost mediatizată intens, acesta fiind favorizat editorial. Şi candidatul Andrei Năstase a fost mai mult favorizat decât defavorizat în această săptămână.
Sputnik.md l-a defavorizat masiv pe candidatul Mihai Ghimpu în toate materialele care îl vizează, prin publicarea unor pamflete şi texte cu nuanţe ironice. Totodată, sunt prezentaţi în context preponderent negativ candidaţii Maia Sandu şi Andrei Năstase. Candidatul Marian Lupu a fost defavorizat în special prin materialele critice despre actuala guvernare.
Portalurile Agora.md, Gagauzinfo.md, Unimedia.info, Deschide.md, Newsmaker.md, Realitatea.md și Noi.md au publicat ştiri în general neutre şi relativ echilibrate, iar autorii nu sunt părtinitori.
Ziarul „KP v Moldove” l-a defavorizat pe candidatul Mihai Ghimpu; „Panorama” a defavorizat atât guvernarea actuală, cât şi toate guvernele anterioare; „Săptămâna” a publicat în perioada de raport un interviu pe o suprafaţă mare (o pagină) cu candidata independentă Silvia Radu care are un caracter electoral evident, însă nu a fost marcat corespunzător, fiind astfel publicitate electorală mascată; ziarul „Timpul” a fost relativ echilibrată, candidații au fost tratați diferit, uneori favorizați, alteori defavorizați.
În cadrul conferinței de lansare a rezultatelor raportului de monitorizare cele două organizații de media au făcut o declarație comună vizavi de activitatea Consiliului Coordonator al Audiovizualului în această campanie electorală, care, potrivit lor, „nu este nici pe departe la înălțimea așteptărilor”. Faptul că instituția monitorizează strict doar campania electorală și, mai ales, prezintă un raport la zece zile, denotă că CCA „se autoexclude de la procesul de reglementare propriu-zisă în audiovizualul din R. Moldova și se comportă mai curând ca o asociație neguvernamentală, decât ca o autoritate prevăzută de lege și care are pârghii legale să influențeze starea de lucruri în audiovizualului autohton. Solicităm CCA să monitorizeze radiodifuzorii în campania electorală, cel puțin, săptămânal şi să aplice sancţiuni”, au menționat directorii executivi ai celor două organizații de media.