Jurnalista Liliana Barbăroșie le-a explicat participanților cum pot fi depistate falsurile în materialele jurnalistice și cum să diferențiem știrile bune de cele manipulatoare. .„O știre profesionistă trebuie să se bazeze de fapte, nu pe opinii, să aibă cel puțin două surse echilibrate și să răspundă la întrebările de bază: Cine? Ce? Unde? Când? Cum și De ce?”, a subliniat jurnalista. În sprijinul acestor afirmații, elevii au vizionat spoturile video produse de CJI: „Despre știre, pe înțelesul tuturor”; Știi ce media consumi?; „Să nu ne creadă proști”, care promovează corectitudinea jurnalistică, ajutând consumatorii de media să se protejeze de manipularea informațională.
Tinerii au fost interesați de problema monopolizării din mass-media, precum și de modalitățile de depistare a falsurilor din presă. În context, ei și-au expus opiniile vizavi de posturile tv și publicațiile din care se informează, care din ele ar fi independente și care afiliate politic.
Elevul Cătălin Carp susține că participarea la această întâlnire l-a ajutat să înțeleagă că nu toate posturile tv informează corect, ”de aceea ar trebui să consultăm mai multe surse, pentru a nu fi manipulați”.
De aceeași părere este și colega sa, Eugenia Ciurcă: „Astfel de activități sunt importante pentru toți cei care nu au alte surse de informare, decât televiziunea, iar unele posturi tv aparțin politicienilor și sunt folosite de ei în interese politice”.
Această activitate a fost ultima din cadrul Campaniei CJI „Cheamă-ne în școala ta!” din anul 2016.
Lecțiile de educație mediatică sunt parte a proiectului „Promovarea educației mediatice și a standardelor profesioniste în presă pentru un public informat”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) cu sprijinul financiar al Fundației Soros-Moldova/Programul Mass-media.
CJI este prima organizație de media care acordă asistenţă jurnaliştilor şi instituţiilor media din Republica Moldova, având scopul de a contribui la consolidarea unei prese libere și viabile, prin intermediul proiectelor ce oferă instruire în domeniul jurnalismului și relații cu publicul, campanii media, advocacy, cercetare și educație mediatică.