Eşti aici

Studiu CJI: Calitatea jurnalismului autohton apreciată cu o notă medie de către reprezentanții presei

10 August 2017
1901 afişări
Un studiu realizat recent de experții Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) analizează, în cifre, ce crede presa despre presă. Studiul a fost realizat în baza unui sondaj mai puțin obișnuit, efectuat de Compania iData la comanda CJI, în care chiar jurnaliștii au fost solicitați să-și expună părerea pe marginea situației din mass-media autohtonă.

„În condițiile actuale în care se dezvoltă sistemul mass-mediei din Republica Moldova, când presa este împărțită în tabere și luptă pe câteva baricade diferite, dar mai puțin activează în interesul publicului, solicitarea părerii presei despre presă este un exercițiu cel puțin curios”, explică autoarea studiului, experta media Aneta Gonța.

Întrebați dacă mass-media din Republica Moldova reprezintă un instrument de manipulare a opiniei publice, 39 la sută dintre respondenți au fost total de acord, iar 42 la suta au afirmat că tind să fie de acord.

În ceea ce privește concurența pe piața mediatică autohtonă, cei mai mulți dintre participanții la sondaj (43%) au fost de părerea că aceasta este total neloială, iar 27 la sută au susținut că ar fi parțial neloială.
 
Aflați ce cred jurnaliștii despre gradul de respectare de către mass-media a principiilor profesionale și deontologice; despre independența televiziunii, radioului, presei scrise și portalurilor online în relatarea subiectelor politice; despre rolul mass-mediei în influențarea opiniei publice, dar și despre alte subiecte actuale.

Nota generală pe care o dau participanții la sondaj este că „jurnalismul în Republica Moldova este de o calitate medie”, se menționează în studiu.

Precizăm că sondajul iData a fost realizat pe un eșantion de 200 de surse media: portaluri online, posturi TV și radio, reviste, ziare și agenții de presă, atât din Chișinău, cât și din alte regiuni ale țării (cu excepția regiunii transnistrene), publice și private. Datele au fost colectate în perioada noiembrie 2016 – martie 2017.

_____________________________
Studiul „Ce crede presa despre presă, în cifre” a fost realizat cu sprijinul financiar al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei Suediei la Chișinău.