Dar nu întotdeauna această regulă funcționează. Adesea, unele instituții de presă recurg la așa-zisa publicitate ascunsă. Citim, bunăoară, un interviu cu un politician, înțelegem că e unul plătit, doar că acest lucru nu este indicat nicăieri. Recent, și instituția unui membru al Consiliului de Presă a publicat un material publicitar plătit, care nu a fost însă marcat corespunzător. Ce să mai zicem de campaniile electorale, unde astfel de articole apar zilnic în presă?..
Cui îi convine să plaseze reclama camuflată - agentului care oferă publicitate sau redacției? Cine este interesat ca cititorul să ia drept material jurnalistic un text publicitar? Ce spune legea despre publicitatea ascunsă și ce recomandă codul deontologic? Realizatoarea ediției 72 a emisiunii Media Azi, jurnalista Anastasia Nani, a abordat subiectul în cauză cu invitații săi - Viorica Zaharia, președinta Consiliului de Presă, și Eugen Rîbca, directorul portalului MoldStreet.
---------
Emisiunea „Media Azi” este realizată de Centrul pentru Jurnalism Independent. Prin intermediul ei, ne propunem să scoatem în prim-plan problemele cu care se confruntă în prezent jurnaliștii din media autohtone și să identificăm soluții pentru ele. Emisiunea poate fi vizionată pe portalurile www.moldova-azi.md, Media-azi.md și Mediacritica și pe canalul Youtube al CJI.
Emisiunea este realizată cu sprijinul financiar al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei Suediei la Chișinău.