Eşti aici

Tehnici de lucru cu audiența online, predate la Chișinău de experți străini

15 Iunie 2018
788 de afişări
În perioada 11-13 iunie, Centrul pentru Jurnalism Independent a desfășurat un program de instruire în domeniul audienței și dezvoltării digitale a instituțiilor media. În cadrul trainingului, mai mulți experți media au fost instruiți în domeniul identificării principalelor caracteristici ale audienței unui portal media, tehnicile ce pot fi utilizate pentru a menține și extinde publicul-țintă etc.

Instruirea a fost moderată de doi experți străini - Jason Lambert și Michelle Foster, ambii specializați în domeniul new media și fondatori ai organizației Newsgaing. Pe parcursul mai multor ani, aceștia au oferit asistență instituțiilor media din mai multe țări, ajutându-le să-și îmbunătățească managementul, strategiile de marketing și performanțele online. 

Timp de trei zile, experții au fost familiarizați cu modul în care Google Analytics stochează și furnizează date despre audiența online, care sunt principalii indicatori de performanță a unui site media, la ce valori de măsurare trebuie să atragă atenția, cum se personalizează rapoartele de audiență etc.

Andrei Cibotaru, unul dintre participanți, a menționat printre beneficiile acestui curs faptul că experții au învățat să analizeze corect indicatorii de audiență furnizați de platforma Google Analytics și să-și dezvolte capacitățile în acest sens, pentru a spori veniturile din publicitatea online”.

Participanții la instruire urmează să acorde consultanță in house pentru un grup de instituții media din Moldova, în probleme legate de audiență și managementul online.  

Programul de instruire a avut loc în cadrul proiectului „Înțelegerea audienței prin asistență digitală”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, finanțat de Agenția Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internațională și implementat de Internews Europe.