Evenimentul a fost organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent pe 26 iulie la sediul Școlii de Studii Avansate în Jurnalism, cu scopul de a ajuta jurnaliștii să fie mai eficienți în relația cu cititorii. Horea Salajan a analizat o serie de postări de pe Facebook, modalitățile lor de prezentare, prin prisma datelor analitice pe care le furnizează rețeaua socială.
„Datele analitice ne permit să colectăm informații care să ne ajute să îmbunătățim conținutul. Analizând datele respective vedem de ce materiale este mai interesat publicul, care format de reflectare a informațiilor este mai accesibil sau la ce oră sunt acestea mai mult accesate. Distribuitorii de conținut trebuie să fie un fel de psihologi, pentru a înțelege solicitările publicului de media și a le oferi conținutul de care au nevoie”, a spus expertul.
Horea Salajan a accentuat faptul că pentru a atrage atenția cititorilor, instituțiile media trebuie să aibă conținut dinamic, actualizat zilnic și o abordare personalizată.
„Nu există un peștișor de aur atunci când discutăm despre promovarea pe rețelele sociale. În fiecare redacție trebuie identificată propria abordare, promovată creativitatea și inițiativa. Să nu avem teama de a experimenta. În momentul în care apare o aplicație nouă să fim primii care o testează. În concluzie, social media înseamnă conținut de calitate, multă imaginație și deschidere către nou”, consideră expertul.
Expertul a încurajat jurnaliștii să aibă o comunicare pe rețelele sociale cât mai accesibilă cu consumatorii de media, care de fiecare dacă să se termine cu un îndemn la acțiune: să citească, să descarce, să analizeze, să urmărească etc.
Participanții la întâlnire au apreciat importanța unor astfel de discuții, în condițiile în care media este asemănător unui organism viu, în continuă dezvoltare. „Jurnalistul contemporan nu trebuie doar să scrie despre un subiect anume, ci și să învețe cum să-și promoveze materialul, cum să identifice publicul-țintă, astfel încât să-și atingă obiectivul. Discuția cu Horea Salajan mi-a confirmat, încă o dată, că am stabilit corect strategia de promovare a produselor media și de eficientizare a relației dintre public și instituția pe care o reprezint. Cu siguranță, îmi vor fi utile recomandările expertului cu privire la analiza audienței, modul de «împachetare» a conținutului pentru rețelele sociale, precum și pașii pe care trebuie să-i parcurg pentru un marketing eficient în social media”, a spus Cristina Cucoș de la portalul Suntparinte.md
„Dacă vorbim despre Republica Moldova, statisticile ne arată că avem peste un milion de utilizatori pe rețelele sociale. Mai mult de jumătate dintre ei sunt tineri. Tendințele sunt clare pentru toți. Platformele online devin din ce în ce mai «grele». Rețelele sociale sunt cel mai important generator de trafic pentru site-urile instituțiilor de presă. Horea Salajan spunea la întâlnirea noastră «Social Media First». Cred că redacțiile care nu fac din asta o prioritate au doar de pierdut. Discuția cu Horea Salajan ne-a ajutat să înțelegem încă o dată că prezența din întâmplare pe Facebook, Odnoklassniki sau Instagram la fel nu funcționează, e nevoie de resurse și oameni dedicați”, a comentat Nicu Gușan, jurnalist la Europa Liberă.
Horea Salajan este un expert în media și producător de conținut care a lucrat pe cinci continente, în 20 de țări. Originar din Cluj-Napoca și școlit de BBC, el a lansat prima redacție de știri locale a Pro TV-ului, în 1996, la Cluj. În prezent, lucrează în cadrul mai multor proiecte din Moldova, Ucraina, Mongolia și ASEAN pentru Internews, Chemonics Internațional, Mongolian National Broadcaster și Amazing Productions.
Evenimentul a fost organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova (MEDIA-M)”, finanțat de USAID și implementat de Internews.