Eşti aici

Cum ne sporim audiența online și ne consolidăm independența financiară? Recomandările expertului Evgheni Gladin

25 Aprilie 2019
1030 de afişări
De ce este important să producem conținut de calitate și de ce fiecare redacție ar trebui  să stea cu ochii pe datele analitice?
Reprezentanții celor șase instituții media, care au ajuns în etapa a II-a a concursului de granturi mici, desfășurat în cadrul proiectului „Înțelegerea audienței prin asistență digitală”, au aflat cum ar putea să-și îmbunătățească audiența online și să-și consolideze independența financiară.
Instruirea a fost organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent în perioada 23-24 aprilie 2019 și a fost susținută de expertul Evgheni Gladin din Rusia. Din 2014, el activează în calitate de consultant al organizației Internews.
Timp de două zile, participanții au discutat despre importanța calității conținutului editorial, platformele de distribuție, au analizat profilul propriului auditoriu, încercând să înțeleagă ce reprezintă acesta și de ce informații are nevoie.
 
„Trebuie să conștientizați că nu este suficient doar să produci conținut. Este important ca acesta să ajungă la cititor. Astăzi, consumatorul de media este în fața unui conținut informațional imens, iar concurența pentru atenția cititorilor este foarte mare. Prin urmare, este esențial să găsiți o abordare care v-ar deosebi de alte instituții media și v-ar ajuta să țineți cititorii de partea dvs.”, a fost recomandarea expertului.
 
De asemenea, discuțiile s-au axat pe modul în care funcționează instrumentele Google Analytics sau Mediator, cum sunt stocate și furnizate datele despre audiența online, care sunt principalii indicatori de performanță ai unui site media sau cum să utilizeze datele analitice pentru planificarea zilnică și de perspectivă.
„Toate aceste informații vă ajută să știți câți cititori aveți, cine sunt aceștia, ce materiale citesc sau care este rata medie de aflare a lor pe site. De asemenea, asta vă ajută să înțelegeți dacă articolele pe care le publicați sunt sau nu pe măsura așteptărilor lor și care este nivelul lor de interacțiune cu site-ul dvs. În final, având aceste date înțelegeți mai bine care este profilul cititorului, care sunt doleanțele lui în materie de informare și cum vă puteți dezvolta politica editorială în funcție de preferințele acestuia”, a explicat Evgheni Gladin.
 
În cadrul instruirii, participanții și-au prezentat ideile lor de proiecte, iar expertul le-a oferit recomandări cum să-și îmbunătățească audiența, care aspecte ar putea fi monetizate sau ce format de conținut ar fi potrivit pentru o instituție sau alta în vederea sporirii audienței.
Cele șase instituții media au la dispoziție două săptămâni pentru a expedia propunerile detaliate de proiecte. Juriul va selecta patru instituţii care vor obţine granturi în valoare de 5.000 de euro pentru implementarea inițiativelor de sporire a audienței online pe parcursul a cinci luni (1 iunie – 31 octombrie 2019).

De asemenea, în perioada desfășurării activităților, cei patru parteneri media vor beneficia de consultaţii in house cu participarea a doi experţi internaţionali şi a unui expert local în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, vânzarea publicității şi monetizarea online.

Proiectul „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală” este implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia. Proiectul își propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.