Timp de două ore, corespondentul special PRO TV București a împărtășit povești din teren, în special, din zonele de război, a vorbit despre evoluțiile și involuțiile din media românească din ultimii ani și despre ceea ce îl motivează să se mențină în această profesie mai bine de două decenii.
„Jurnalismul este o meserie cu care te măriți, iar satisfacția este uriașă”, consideră Cătălin Radu Tănase.
Participanții la întâlnire au dorit să afle mai multe secrete profesionale de la corespondentul special PRO TV București. „Nu există o anume rețetă pentru un reportaj bun... Ceea de ce trebuie să se ghideze un reporter și o instituție media este să ofere oamenilor știrile de care aceștia au nevoie, folosind cuvinte simple și evitând limbajul de lemn”, a menționat el. Iar la întrebarea cum reușește să facă live-uri lungi și atractive, jurnalistul a dat din umeri, zicând că „probabil, îmi place mult să povestesc”.
Cătălin Radu Tănase consideră că pentru instituțiile media credibilitatea este esențială: „Dacă o pierzi o dată, este foarte dificil să o recuperezi, poate chiar imposibil”, a subliniat el.
Veronica Gherbovețchi, editoare TV8, care a participat la întâlnire, ne-a spus că a rămas impresionată de capacitatea jurnalistului de a se implica și a se dărui profesiei, chiar și după 25 de ani de activitate intensă în jurnalism. „Ne-a molipsit de entuziasm și pasiune pentru ceea ce face. Iar pasiunea și curiozitatea sunt elemente importante, fără de care nu poți face jurnalism de calitate. E greu să nu te lași afectat de rutină, mai ales când activezi mulți ani în jurnalism și scrii despre aceleași domenii și evenimente”.
La rândul său, Anatolie Eșanu, reporter la Ziarul de Gardă, a fost curios să afle de la Cătălin Radu Tănase cum e să fii jurnalist „în cele mai fierbinți teatre de război din lume”, la ce riscuri se expune și cum reușește acesta să realizeze intervenții live de câteva minute, fără să-și scrie textul în prealabil.
Acest eveniment este parte a proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID și UK Aid și implementat de Internews în Moldova, care are ca scop promovarea dezvoltării mass-media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice.