Eşti aici

CJI a selectat câștigătorii primei etape a concursului de granturi mici desfășurat în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”

24 Februarie 2020
914 afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a desemnat cele 10 instituții media care acced în etapa a doua a concursului de granturi mici, desfăşurat în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”, implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia.

În rezultatul evaluării dosarelor, juriul a selectat 10 instituții media naționale, dar și regionale. Dosarele au fost apreciate ținând cont de următoarele criterii: caracterul original al proiectului, gradul de cunoaștere a publicului-țintă și a necesităților acestuia, utilizarea tehnologiilor moderne pentru distribuirea conţinutului, monetizare online.

Câștigătorii primei etape a concursului sunt:

Wind.md
Gagauzinfo.md
Media TV Cimișlia
ATV-Comrat
TUK.md
Youth.md
Stiripozitive.md
Observatorul de Nord
Jurnal.md
Locals.md

Din componența juriului au făcut parte: Corina Cepoi, Internews în Moldova, Radu Lisița, Agenția de comunicare digitală „Gramatic", Dona Scola, co-fondatoarea Generator Hub, Mariana Tabuncic, coordonatoare de programe, CJI. În total, 23 de instituții media au participat la concurs.

Instituțiile de presă selectate vor beneficia în perioada 13-14 martie 2020 de o instruire susținută de expertul media Kirill Artemenko, din Rusia. Participanții  îşi vor îmbunătăţi cunoştinţele în materie de planificare și creare a conţinutului editorial în funcție de grupurile-țintă, vor analiza datele privind audienţa, vor discuta oportunități inovative de marketing și promovare în domeniul media și vor examina noi modalități de dezvoltare digitală a presei. De asemenea, participanții la instruire vor învăța cum să scrie o propunere argumentată de proiect (de la planificarea activităților la elaborarea bugetelor).

În a doua etapă, cele 10 instituţii media vor expedia propunerile detaliate de proiecte privind sporirea audienţei online şi vor prezenta un buget pentru realizarea activităţilor. Juriul va selecta patru instituţii, care vor deveni partenere media ale proiectului şi vor obţine granturi în valoare de 5000 de euro pentru implementarea inițiativelor pe parcursul a șapte luni (1 aprilie – 31 octombrie 2020).

De asemenea, pe perioada implementării proiectului, cei patru parteneri media vor beneficia de consultaţii in house cu participarea a doi experţi internaţionali şi a unui expert local în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, vânzarea publicității şi monetizarea online.
 
Proiectul „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală” este implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia. Proiectul își propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.