Potrivit documentului, pe lângă informațiile generale despre serviciile prestate, instituțiile statului ar trebui să publice și date despre toate ajutoarele financiare (inclusiv donații) de care beneficiază, suma totală a plăților salariale, reducerea plăților salariale pe durata perioadei de pandemie, precum și informații privind limitările aduse dreptului de acces la informație în perioada de criză. La referințe trebuie să apară datele de contact ale instituției/autorității publice (adresa de e-mail, telefon, adresa paginii web) și răspunsuri la cele mai frecvente întrebări ale cetățenilor legate de activitatea ei pe durata stării de pandemie.
Autorii accentuează că informarea activă a cetățenilor rezultă dintr-o obligație legală prevăzută în Constituția Republicii Moldova, Legea privind accesul la informație, precum și din practicile internaționale. Datele trebuie să fie publicate la timp, complete, accesibile și actualizate.
Publicarea proactivă a informațiilor de interes public are drept scop să crească nivelul de încredere în autoritățile statului, să mobilizeze eforturile colective pentru un management eficient al crizei pandemice, să combată și să reducă dezinformările, să prevină și să identifice abuzurile și să prevină panica colectivă.