14 Septembrie 2020
1050 de afişări
„Educația pentru media este un curs revoluționar, care face un pas important în întâmpinarea elevilor aflați într-o lume în permanentă schimbare”, a declarat jurnalistul Dumitru Stoianov în cadrul unei noi lecții de educație media, desfășurată pe 14 septembrie la Gimnaziul 77, cu predare în limba rusă, din or. Cricova, mun. Chișinău.
Un număr de 26 de elevi din clasele a VIII și a IX au aflat ce prevede disciplina opțională Educație pentru media, care sunt conceptele de bază studiate în cadrul acestui curs, ce este gândirea critică și de ce este important să dăm dovadă de discernământ într-un secol în care suntem „invadați” de informații de tot felul. Totodată, pe parcursul lecției, elevii au analizat noțiuni precum cybermobbing, flaming, cyberbullying, cyberstalking sau trolling.
„Deși trăim într-o lume în care schimbările se produc în progresie geometrică, totuși, trebuie să recunoaștem că în sistemul educațional acestea se produc destul de lent. Avem un sistem educațional conservativ, care răspunde doar parțial nevoilor de cunoaștere ale elevilor. Prin urmare, Educația pentru media este disciplina care ne arată că școala poate fi diferită, răspunde nevoilor de informare ale elevilor și îi pregătește pentru schimbări care sunt inevitabile într-un secol digitalizat”, a spus jurnalistul.
Potrivit lui, educația pentru media se referă la lumea aflată în permanentă schimbare. „Ceea ce ieri era nou, astăzi poate părea deja învechit. De aceea, pentru a ține pasul cu noile transformări, tânăra generație trebuie să urmărească trei scopuri: să-și dezvolte în permanență creativitatea, gândirea critică și competențele digitale. Educația pentru media este disciplina care răspunde acestor nevoi și ne învață să consumăm creativ informația”, a precizat Dumitru Stoianov.
Daria Cojocari, elevă în clasa a IX, susține că în condițiile în care Internetul a devenit o parte indispensabilă a vieții tinerilor, fără de care este greu să-și imagineze existența, este foarte important ca ei să cunoască ce fel de informații să consume și cum să evite pericolele din spațiul virtual. „Mi se pare o disciplină foarte interesantă, care ne ajută să gândim critic și să percepem corect informația”, a spus eleva.
Marius Surdu, elev în clasa a IX, a menționat că Educația pentru media este un curs util, pentru că în secolul XXI „este important să cunoaștem cum să facem față provocărilor care vin din spațiul informațional, cum să ne argumentăm punctul de vedere și cum să utilizăm corect resursele informaționale pentru a ne dezvolta competențele media”.
Lecția de educație media este desfășurată de Centrul pentru Jurnalism Independent în parteneriat cu Internews în Moldova în cadrul proiectului „Sporirea sprijinului pentru instituțiile media de limbă rusă independente și pentru eforturile în domeniul educației media”. Proiectul este susținut financiar de Ambasada Regatului Țărilor de Jos. Unul din obiectivele proiectului este dezvoltarea gândirii critice a elevilor vorbitori de limbă rusă.
Un număr de 26 de elevi din clasele a VIII și a IX au aflat ce prevede disciplina opțională Educație pentru media, care sunt conceptele de bază studiate în cadrul acestui curs, ce este gândirea critică și de ce este important să dăm dovadă de discernământ într-un secol în care suntem „invadați” de informații de tot felul. Totodată, pe parcursul lecției, elevii au analizat noțiuni precum cybermobbing, flaming, cyberbullying, cyberstalking sau trolling.
„Deși trăim într-o lume în care schimbările se produc în progresie geometrică, totuși, trebuie să recunoaștem că în sistemul educațional acestea se produc destul de lent. Avem un sistem educațional conservativ, care răspunde doar parțial nevoilor de cunoaștere ale elevilor. Prin urmare, Educația pentru media este disciplina care ne arată că școala poate fi diferită, răspunde nevoilor de informare ale elevilor și îi pregătește pentru schimbări care sunt inevitabile într-un secol digitalizat”, a spus jurnalistul.
Potrivit lui, educația pentru media se referă la lumea aflată în permanentă schimbare. „Ceea ce ieri era nou, astăzi poate părea deja învechit. De aceea, pentru a ține pasul cu noile transformări, tânăra generație trebuie să urmărească trei scopuri: să-și dezvolte în permanență creativitatea, gândirea critică și competențele digitale. Educația pentru media este disciplina care răspunde acestor nevoi și ne învață să consumăm creativ informația”, a precizat Dumitru Stoianov.
Daria Cojocari, elevă în clasa a IX, susține că în condițiile în care Internetul a devenit o parte indispensabilă a vieții tinerilor, fără de care este greu să-și imagineze existența, este foarte important ca ei să cunoască ce fel de informații să consume și cum să evite pericolele din spațiul virtual. „Mi se pare o disciplină foarte interesantă, care ne ajută să gândim critic și să percepem corect informația”, a spus eleva.
Marius Surdu, elev în clasa a IX, a menționat că Educația pentru media este un curs util, pentru că în secolul XXI „este important să cunoaștem cum să facem față provocărilor care vin din spațiul informațional, cum să ne argumentăm punctul de vedere și cum să utilizăm corect resursele informaționale pentru a ne dezvolta competențele media”.
Lecția de educație media este desfășurată de Centrul pentru Jurnalism Independent în parteneriat cu Internews în Moldova în cadrul proiectului „Sporirea sprijinului pentru instituțiile media de limbă rusă independente și pentru eforturile în domeniul educației media”. Proiectul este susținut financiar de Ambasada Regatului Țărilor de Jos. Unul din obiectivele proiectului este dezvoltarea gândirii critice a elevilor vorbitori de limbă rusă.