În rezultatul evaluării repetate a dosarelor în cadrul celei de-a doua etape a concursului, în care au acces 10 instituții media, juriul a selectat finaliștii. Dosarele au fost apreciate ținând cont de următoarele criterii: caracterul original al proiectului, gradul de cunoaștere a publicului-țintă și a necesităţilor acestuia, utilizarea tehnologiilor moderne pentru distribuirea conţinutului, monetizare online.
Partenerii media ai CJI în 2021 sunt:
Vmeste.md
Media TV Cimișlia
BAStv
CU SENS
Din componența juriului au făcut parte: Corina Cepoi, Internews în Moldova, Viorica Zaharia, președinta Consiliului de Presă, Dona Scola, co-fondatoarea Generator Hub, Mariana Tabuncic, manageră de program, CJI. În total, 16 de instituții media au participat la concurs.
Cele patru instituții media vor obţine granturi în valoare de 5000 de euro pentru implementarea iniţiativelor de sporire a audienței și creștere a veniturilor pe parcursul a șase luni (1 martie – 31 august 2021).
De asemenea, pe perioada implementării proiectului, partenerii media vor beneficia de consultaţii online cu participarea a doi experţi internaţionali şi a unui expert local în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, vânzarea publicității şi monetizarea online.
Proiectul „Înţelegerea audienţei prin asistență digitală” este implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia. Proiectul îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.