You are here

Cine vine la Forumul Mass-Media 2020? Despre modele eficiente de monetizare, cu Tea Tabagari din Georgia, și strategii de supraviețuire pe timp de criză, cu Ioana Avădani

10 November 2020
514 reads
„Managementul redacțional în situații de criză. Experiențe internaționale și practici autohtone” – este denumirea unuia dintre atelierele online care va avea loc pe 24 noiembrie, în prima zi a Forumului Mass-Media 2020. În cadrul atelierului, experta Ioana Avădani de la București va prezenta un studiu despre provocările cu care s-a confruntat mass-media mondială în primele luni ale pandemiei și principalele forme de răspuns pentru a diminua efectele crizei. În cadrul unui alt atelier online, din prima zi a forumului, se va vorbi și despre modele eficiente de monetizare a conținuturilor mediatice și alte tipuri de suplinire a bugetului redacției. În calitate de expertă internațională va participa Tea Tabagari, traineră Media E-school South Caucasus (Georgia), Deutsche Welle Akademie.

Ioana Avădani are o experiență în presă de peste 20 de ani, este președinta Centrului pentru Jurnalism Independent din România și expertă media de nivel european. A condus numeroase programe de pregătire profesională a jurnaliştilor şi asistenţă companiilor de media, advocacy în domeniul legislaţiei media, al transparenţei şi al bunei guvernări, dar şi de consolidare a asociaţiilor de jurnalişti şi a eforturilor de autoreglementare. Pentru activitatea sa în mass-media, în 2013, Parlamentul European i-a decernat premiul Cetățean European al Anului. Ioana a studiat strategiile aplicate de redacții din mai multe țări ale lumii pentru a supraviețui și a-și adapta managementul la provocările perioadei de criză. Rezultatele acestei cercetări vor fi prezentate la Forumul Mass-Media 2020.

O perspectivă locală asupra acestei teme o va oferi Olga Cenușă, directoarea executivă a portalului Newsmaker.md, care va relata despre propria experiență managerială și eforturile de diminuare a efectelor crizei.
 
Tea Tabagari este una dintre formatoarele DW Akademie (Germania) la Media E-school South Caucasus din Tbilisi, Georgia. Ea are o experiență unică de 8 ani în vânzări și marketing digital în cea mai mare companie de presă independentă și în cea mai mare casă de vânzări digitale din Georgia. Tea va împărtăși cu participanții la Forumul Mass-Media 2020 câteva cazuri și modele inspiraționale de afaceri în media digitală, care generează profit.
 
Ca expertă națională la atelier va participa Irina Ghelbur, directoarea Interakt Media, expertă în PR și marketing. Irina va prezenta rezultatele unui mini-studiu despre practicile de monetizare a conținuturilor media din Republica Moldova.
 
Reamintim că Forumul Mass-Media 2020 se va desfășura la 24-25 noiembrie. Înregistrarea prealabilă obligatorie are loc pe pagina web www.mediaforum.md/event/2020 și este deschisă până la 16 noiembrie 2020 inclusiv. Pe aceeași pagină sunt publicate și actualizate agenda Forumului, lista speakerilor și a experților, studiile care vor prezentate, alte informaţii relevante. Lista participanților selectați va fi publicată cu cinci zile înainte de Forum. Limba de lucru a Forumului va fi limba română, cu traducerea simultană în/din limbile rusă și engleză a sesiunii de deschidere și a atelierelor cu experți străini.

Forumul Mass-Media este convocat anual de Consiliul de Presă în parteneriat cu Asociația Presei Independente (API), Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și Asociația Presei Electronice APEL pentru a dezbate problemele comunității jurnalistice moldovenești, a identifica și a promova soluții pentru consolidarea independenței editoriale și a calității mass-media.

Pentru informaţii suplimentare:

tel.: (022) 210602 (persoană de contact – Rodica Malic, Coordonatoare comunicare).

Desfăşurarea Forumului Mass-Media din Republica Moldova este finanţată de Fundaţia Soros-Moldova/Programul Mass-Media. Ediția 2020 a Forumului este co-finanţată de Fundația Friedrich Naumann pentru Libertate (Germania) și DW Akademie (Germania). Evenimentul este parte a proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID, UK aid și implementat de Internews în Moldova, Centrul pentru Jurnalism Independent și Freedom House, care are ca scop promovarea dezvoltării mass-media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice. Acest eveniment este posibil inclusiv cu sprijinul Black Sea Trust for Regional Cooperation și al Fundației Friedrich Naumann pentru Europa de Sud-Est.