You are here

Obiectivele pe domeniul mass-media ale guvernului propus de Igor Grosu, identice celor din programul Nataliei Gavrilița

24 March 2021
750 reads
Obiectivele pe domeniul mediatic din programul de guvernare al echipei lui Igor Grosu, desemnat la funcția de prim-ministru, sunt identice cu propunerile precedentei candidate pentru postul de premier, Natalia Gavrilița. Programul și componența guvernului propus, pentru care Grosu va cere votul de încredere din partea parlamentarilor, a fost depus în Legislativ pe 23 martie. 

Programul de guvernare este intitulat „Moldova Sănătoasă” și pune accent pe gestionarea pandemiei de Covid-19. În ceea ce privește prioritățile pe domeniul mass-media, acestea sunt asemănătoare programului precedentei candidate desemnate, Natalia Gavrilița, care nu a acumulat niciun vot în Parlament, pe 11 februarie. 

Astfel, și Igor Grosu spune că vrea să asigure eficiența și independența Consiliului Audiovizualului, să asigurare independența Teleradio-Moldova față de guvernare și să consolideze independența jurnaliștilor.

Demonopolizarea  mass-mediei se propune a fi realizată inclusiv prin liberalizarea pieței de publicitate, „pentru a asigura condiții de dezvoltare durabilă a presei independente, dar și prin interzicerea firmelor rezidente în jurisdicții dubioase (din off-shore), care nu-și dezvăluie proprietarii reali sau deținute de oameni politici să administreze de facto instituții media”. 

Guvernul desemnat mai propune ca asigurarea eficienței și independenței CA să fie realizată inclusiv prin modificarea legislației „în vederea responsabilizării instituției și a conducerii acesteia pentru lipsa de performanțe sau activitate ineficientă în ceea ce privește protejarea interesului public”. 

Deputatul Dinu Plîngău, membru al comisiei parlamentare juridice, a scris pe Facebook că votul în privința învestirii guvernului desemnat va avea loc la ședința Parlamentului din 25 martie.
 
Sursa foto: Centrul pentru Jurnalism Independent/Facebook