În ceea ce privește evaluarea și revocarea din funcție a unor demnitari, reprezentanții CNA notează că, „pe lângă faptul că există riscul ca persoanele care dețin funcții de demnitate publică să fie vulnerabile în fața fenomenului examinării superficiale a competențelor manageriale și profesionale, noile modificări legislative sunt formulate ambiguu”.
Experții exemplifică, bunăoară, că sintagma „activitate defectuoasă” a entității publice nu este explicată concret și nu sunt expuse criteriile ce stau la baza acordării acestui calificativ, „ceea ce poate duce la interpretări abuzive ale termenului”. „Proiectul de modificare a legii invocă temeiuri subiective pentru inacțiunea entității publice”, scrie în comunicat.
Totodată, normele proiectului fac referire la faptul că Parlamentul poate revoca din funcție persoana de demnitate publică în baza raportului comisiei de profil, „cu votul majorității deputaților”. „Textul cu votul majorității deputaților induce confuzie în stabilirea corectă și transparentă a cuantumului necesar de voturi pentru a se putea adopta o decizie. În concluzie, sectorul numirii și revocării persoanelor în funcții de demnitate publică rămâne încă unul vulnerabil la riscuri de corupție”, se arată în raportul CNA.
În cazul proiectului de lege privind interdicția publicității asupra tuturor categoriilor de jocuri de noroc s-a constatat „un conflict normativ care trebuie înlăturat”. Astfel, CNA recomandă ca excepția, instituită în Legea cu privire la publicitate, să fie stabilită și în Legea cu privire la organizarea și desfășurarea jocurilor de noroc. „În caz contrar, această neconcordanță în legislație va permite aplicarea, în funcție de interes, a normelor legale cu riscul comiterii manifestărilor de corupție”, consideră angajații instituției.
Ce prevede proiectul care ar putea permite revocarea membrilor CA și cum comentează experții media
Pericolele mecanismului de revocare a membrilor CA de către Parlament