You are here

Femeile din Moldova, mai active pe internet decât bărbații

18 August 2014
1454 reads
Mai bine de jumătate din utilizatorii de internet din Moldova sunt femei, o treime folosindu-l pentru a accesa rețele sociale. Totodată, femeile petrec mai multe ore online decât bărbații, care, în schimb, folosesc netul de mai mulți ani, arată un studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI).

Din numărul total de 1,77 milioane de utilizatori de internet din Republica Moldova, 927.199 sunt femei, ceea ce reprezintă 52,21%, relevă datele studiului gemiusAudience, realizat în baza măsurătorilor efectuate în luna iunie.

Potrivit unui comunicat de presă difuzat de BATI, 47% dintre femei intră pe internet zilnic sau aproape zilnic, în timp ce doar 43% dintre bărbați fac acest lucru. De asemenea, femeile petrec mai mult timp decât bărbații pe internet - în medie, 22 de ore pe lună versus 18 ore. Utilizatoarele de internet caută online, în special, informații despre sănătate/medicină, cosmetice, fitness și produse de înfrumusețare, rețete culinare, îmbrăcăminte și încălțăminte. Totodată, 36% dintre femei folosesc internetul pentru a accesa rețelele sociale (în special odnoklassniki.md). La fel de popular printre femei e site-ul perfecte.md.

Datele studiului relevă că 30% dintre bărbați utilizează internetul mai mult de cinci ani (în cazul femeilor procentul e de 23%). Aceștia sunt interesați mai mult de domeniul auto, electronice, sport, IT&C. Totodată, bărbații folosesc internetul mai ales pentru a căuta muzică, filme și jocuri, iar 27% dintre ei - pentru serviciile de mail. Cele mai „masculine” site-uri sunt ria.ru, play.md si point.md, precum și site-urile de știri și conținut video (peste 63% dintre vizitatori sunt bărbați).

Știrile se regăsesc în topul informațiilor căutate pe internet de ambele sexe.

Compania Gemius realizează măsurarea audienței online oficiale pe piața din Moldova din februarie 2012, fiind aleasă de BATI. Studiul oferă date cu privire la profilul utilizatorilor de internet, frecvența de folosire a internetului și creează un clasament al celor mai populare site-uri. GemiusAudience se desfășoară continuu pe mai mult de 30 de piețe din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, reprezentând principala sursă de informații privind audiența paginilor de internet.