3649 de afişări
24 Februarie 2017
Toleranța și responsabilitatea în presă sunt două elemente-cheie ale campaniei „Presa nu urăște!” lansate de Centrul pentru Jurnalism Independent în luna iulie.
Prin intermediul acestei campanii CJI va încuraja jurnaliștii să-și facă meseria profesionist, să scrie corect și obiectiv despre reprezentanții diferitelor categorii social-dezavantajate și minorități, fără să promoveze stereotipurile ori să instige la ură. Concomitent, consumatorii de media vor fi îndemnați să fie toleranți și să respecte diversitatea în toate formele ei, atunci când își expun opinia pe rețele sociale și pe paginile web ale media online.
În cadrul campaniei CJI va prezenta rezultatele unui raport privind monitorizarea a 15 portaluri media, care evaluează nivelul discursului de ură, analizează modul în care presa online abordează subiectele sensibile, dar și cum administratorii acestor resurse web moderează comentariile postate de cititori.
Pentru a sensibiliza consumatorii de media, CJI va realiza câteva producții video, prin care va lansa mesaje de toleranță. Acestea vor fi difuzate la posturile TV locale și naționale. Mesajele de toleranță vor fi transmise și prin intermediul mai multor materiale publicate pe portalul Media Azi.
Câteva ședințe ale Clubului de Presă vor fi dedicate tematicii drepturilor omului și nediscriminării, la care vor fi invitați să participe bloggeri și jurnaliști din media online.
Pentru mai multe detalii despre campania „Presa nu urăște!” contactați Departamentul Instruire și Comunicare al CJI. Telefon de contact – 022 213 652.
Campania „Presa nu urăște!” se desfășoară în cadrul proiectului ”Combaterea discursului de ură în media online și pe rețele de socializare”, implementat de CJI cu suportul Civil Rights Defenders (Suedia), partener al CJI.
Mai multe materiale despre Campania “Presa nu urăște!” găsiți aici:
Raport CJI: Moderarea responsabilă a comentariilor în media online ar putea diminua discursul de ură
Prima ediție a Clubului de discuții la ȘSAJ, dedicată combaterii discursului de ură în presă
Un nou clip video marca CJI: Informăm fără discriminare!
Despre discursul de ură, la o lecție cu studenții de la USEM
Studenții de la jurnalism au aflat cum poate fi controlat discursul de ură în media online
Lansare CJI: ”Să nu ne creadă proști…!„
Activistul Oleg Brega: „Discursul de ură se naşte din atitudini mărunte şi aparent inofensive”
Jurnaliști și experți media au discutat despre impactul Campaniei ”Presa nu urăște!”
Prin intermediul acestei campanii CJI va încuraja jurnaliștii să-și facă meseria profesionist, să scrie corect și obiectiv despre reprezentanții diferitelor categorii social-dezavantajate și minorități, fără să promoveze stereotipurile ori să instige la ură. Concomitent, consumatorii de media vor fi îndemnați să fie toleranți și să respecte diversitatea în toate formele ei, atunci când își expun opinia pe rețele sociale și pe paginile web ale media online.
În cadrul campaniei CJI va prezenta rezultatele unui raport privind monitorizarea a 15 portaluri media, care evaluează nivelul discursului de ură, analizează modul în care presa online abordează subiectele sensibile, dar și cum administratorii acestor resurse web moderează comentariile postate de cititori.
Pentru a sensibiliza consumatorii de media, CJI va realiza câteva producții video, prin care va lansa mesaje de toleranță. Acestea vor fi difuzate la posturile TV locale și naționale. Mesajele de toleranță vor fi transmise și prin intermediul mai multor materiale publicate pe portalul Media Azi.
Câteva ședințe ale Clubului de Presă vor fi dedicate tematicii drepturilor omului și nediscriminării, la care vor fi invitați să participe bloggeri și jurnaliști din media online.
Pentru mai multe detalii despre campania „Presa nu urăște!” contactați Departamentul Instruire și Comunicare al CJI. Telefon de contact – 022 213 652.
Campania „Presa nu urăște!” se desfășoară în cadrul proiectului ”Combaterea discursului de ură în media online și pe rețele de socializare”, implementat de CJI cu suportul Civil Rights Defenders (Suedia), partener al CJI.
Mai multe materiale despre Campania “Presa nu urăște!” găsiți aici:
Raport CJI: Moderarea responsabilă a comentariilor în media online ar putea diminua discursul de ură
Prima ediție a Clubului de discuții la ȘSAJ, dedicată combaterii discursului de ură în presă
Un nou clip video marca CJI: Informăm fără discriminare!
Despre discursul de ură, la o lecție cu studenții de la USEM
Studenții de la jurnalism au aflat cum poate fi controlat discursul de ură în media online
Lansare CJI: ”Să nu ne creadă proști…!„
Activistul Oleg Brega: „Discursul de ură se naşte din atitudini mărunte şi aparent inofensive”
Jurnaliști și experți media au discutat despre impactul Campaniei ”Presa nu urăște!”