Eşti aici

Etichetările și apelativele jignitoare nu reprezintă o știre

12 Jul 2017
Instituții media vizate: 
Portalul Sputnik a publicat miercuri, 12 iulie, o știre cu titlul „Cât costă prostia unui bădărăn care se credea cowboy la volanul unui BMW” (https://sputnik.md/society/20170712/13540065/cat-costa-prostia-unui-badaran-care-se-credea-cowboy-la-volanul-unui-BMW.html), în care se relatează despre un act de huliganism petrecut în satul Târnova, raionul Edineț. În știre este vorba despre șoferul unui BMW, care a încălcat regimul de aflare în aria sectorului Poliției de Frontieră și l-a agresat pe unul dintre polițiști. În titlul știrii observăm mai multe sintagme tendențioase, cum ar fi „prostia unui bădăran”, „se credea un cowboy”, care de fapt sunt etichetări și apelative jignitoare, nu informații – respectiv, jurnalistul nu a făcut distincția dintre fapte și opinii. Legat de titluri, Ghidul de stil cu norme etice recomandă: „Vom crea titluri clare, fără ambiguități”; „Vom reda faptele fără a exagera”; „Vom da, pur și simplu, informația: scurt, brut, la obiect, neutru, fără nuanțări”.