Eşti aici

Titlurile știrilor trebuie să conțină cuvinte-cheie bine alese

11 Apr 2017
Instituții media vizate: 
Publika.md a publicat luni, 10 aprilie, o știre cu titlul: „Șoferii și pasagerii agresivi, cu botul de asfalt. Ofițerii de la Fulger, în acțiune (VIDEO)”. Titlul, care se referă la șoferii și pasagerii prinși în trafic în stare de ebrietate, conține sintagma „botul”. Acest cuvânt este folosit impropriu însă, întrucât Dicționarul explicativ al limbii române are următoarea explicație pentru substantivul „bot”: 1. „Partea anterioară a capului unor mamifere, cuprinzând gura (și nasul)”; 2. „Partea din față a unui vehicul cu tracțiune mecanică”. Legat de titluri, „Ghidul de stil cu norme etice pentru jurnaliști” recomandă: „Vom crea titluri clare, fără ambiguități; „Vom reda faptele fără a exagera”; „Vom da, pur și simplu, informația: scurt, brut, la obiect, neutru, fără nuanțări”; „Titlurile trebuie să prindă esența problemei prin câteva cuvinte-cheie bine alese”.