Eşti aici

CJI anunță preferințele publicului la capitolul mass-media

19 Decembrie 2017
2264 de afişări
Principalele surse de informare, dar și divertisment, din Republica Moldova sunt televiziunea și Internetul, la care apelează 67,8% și 61,3% dintre consumatorii de informație. Mai rar oamenii apelează la radio (18,2%), și doar ocazional la ziare (2,0%) și reviste (1,6%). În topul celor mai preferate subiecte sunt problemele de ordin social, urmate de lupta cu corupția,  și problemele de ordin politic. Așa arată datele studiului de audiență la nivel național lansat la 19  decembrie de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI). 
 
Prime TV este lider de audiență în Moldova, fiind urmărit de 46,7% dintre telespectatori. Acesta este urmat de Jurnal TV cu 25,8%,  Moldova 1 cu 25,5 %. Pe locul 4 se clasează postul RTR Moldova, cu un scor de 21,3%, urmat de ProTV Chișinău cu 21%.
 
Pe segmentul de radio la nivel național, postul public Radio Moldova Actualități, cu un serviciu de programe generalist, ocupă prima poziție în topul preferințelor radioascultătorilor (24 %), urmat de Radio Noroc (19, 7%), Jurnal FM (14,3%), Radio Plai (13,3%) și Kiss FM (10,5%).
 
Printre cele mai populare ziare se numără Timpul (20,1%), Комсомольская Правда (19,7%), Ziarul de Gardă (13,3%), Jurnal de Chisinau (12,9%), Makler (7,2%) și  Аргументы и Факты (6,5%). Dintre reviste, preferate sunt Aquarelle (9,3%), VIP Magazin (6,1%) și Sănătate (3,9%). 
 
Per ansamblu, rețelele sociale sunt preferate masiv de participanții la sondaj, platforma rusească  odnoklassniki depășind-o pe cea americană facebook în preferințele utilizatorilor din Republica Moldova. Dintre portalurile care publică știri, point.md, și protv.md au avut cea mai mare popularitate în perioada de referință.
 
Studiul de audiență a mass-mediei din Republica Moldova a identificat resursele informaționale cel mai des citite/ascultate/vizionate de public, dar și gradul de credibilitate al produselor media oferite de aceste surse media.  Respondenții apreciază cel mai înalt prezentatorii de la Prime TV (20,2%), și consideră că acest post are cel mai diversificat program (13,9%). La capitolul credibilitatea știrilor și calitatea talk-show-urilor aceasta cedează în fața Jurnal TV (14,5% versus 15% și 14,9% versus 18,1%).
 
Studiul a fost realizat de Serviciul Independent de Sociologie și Informații OPINIA, în perioada 7-24 octombrie 2017 pe un eșantion de 1200 de respondenți, cuprinzând 68 de localități din Republica Moldova. Marja de eroare +/- 3%.
 
Studiul este disponibil AICI .
 _________________________
Studiul național de audiență a mass-media din Republica Moldova fost realizat cu sprijinul financiar al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei Suediei la Chișinău.