Eşti aici

CJI a lansat a doua ediție online a Hackathonului media „Puterea a cincea” și încurajează redacțiile să creeze instrumente prin care să interacționeze cu consumatorii de media

25 Iunie 2021
1322 de afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a lansat vineri, 25 iunie 2021, cea de-a șaptea ediţie a Hackathonului media „Puterea a cincea”, care se va desfăşura în perioada 25 - 27 iunie 2021 în format online. Timp de trei zile, opt echipe înscrise în concurs îşi vor testa creativitatea pentru a dezvolta instrumente online, prin care să interacționeze eficient cu consumatorii de media. În final, cinci echipe vor fi desemnate câştigătoare.
 
La evenimentul de lansare, transmis live de la MediaHub, au participat reprezentanţi ai Centrului pentru Jurnalism Independent, Internews Moldova, membrii echipelor înscrise în concurs, jurnalişti şi mentori conectaţi online la eveniment.

Nadine Gogu, directoarea executivă a Centrului pentru Jurnalism Independent, a menționat la evenimentul de lansare că edițiile precedente ale hackathonului au servit ca o trambulină pentru idei bune, care au contribuit la dezvoltarea instituțiilor media și la promovarea educației media. „Cuvântul cheie al acestei ediții este «audiența». Vă îndemn să «exploatați» experții noștri, astfel încât la sfârșitul hackathonului să avem opt idei competitive.”

Victoria Gellis, șefa Departamentului dezvoltare democratică, USAID Moldova, a ținut să precizeze că „succesul instituțiilor media depinde de abilitate acestora de a menține o bună comunicare cu publicul. Evenimentul de astăzi va contribui direct la edificarea unei mass-media profesioniste și moderne în Republica Moldova. Vreau să urez succes echipelor participante și să îi asigur de susținerea continuă a USAID pentru dezvoltarea ideilor noi în domeniul media.

Chris Perkins, șef de programe, Ambasada Marii Britanii la Chișinău, a evidențiat faptul că, în perioada de pandemie, conexiunea cu cititorii a devenit crucială pentru mass-media. „Un sector media puternic este esențial pentru promovarea unei bune guvernări. Sperăm că acest eveniment o să vă ajute să vă îmbunătățiți relația cu consumatorii de media și să consolidați instituția în care activați.”

Oxana Iuteș, directoare adjunctă, Internews în Moldova, a spus că pandemia a demonstrat necesitatea sprijinului din partea audienței. „În primul rând, așteptăm inovație. Este important să creați comunități, să discutați cu publicul și să aflați ce își doresc aceștia de la instituțiile dumneavoastră.”

Cele opt echipe înscrise în concurs au făcut cunoștință cu mentorii și și-au prezentat ideile de proiect care vin să îmbunătățească interacțiunea cu publicul.
 
De asemenea, în cadrul evenimentului de lansare, cinci experţi au pregătit prezentări pe teme precum: forme de interacțiune cu consumatorii de media, formarea unei comunități fidele de cititori, platforme de interacțiune cu publicul, cum cunoaștem preferințele auditoriului, cum media și publicul ajung să împărtășească aceleași idei etc.

Ulterior, timp de două zile echipele îşi vor dezvolta proiectele, fiind asistaţi de la distanţă de mentori. Aceștia sunt: Gulim Amirkhanova, expertă multimedia, Kazahstan, Elnara Petrova, directoarea Agenției de marketing NextMedia din Sankt-Petersburg, Rusia, Alex Nedea, reporter de investigație, Recorder.ro, România, Cătălina Albeanu, editor digital la Decât o Revistă, România, Vitalie Eșanu, expert în domeniul IT, co-fondatorul Privesc.eu

La finalul hackathonului, duminică seara, participanţii îşi vor prezenta produsele în versiune demo.
 
Juriul va desemna cinci echipe câştigătoare care vor beneficia de granturi în valoare de 5000 dolari fiecare. Acestea vor avea la dispoziţie şase luni pentru definitivarea proiectelor. Aplicaţiile şi instrumentele create în cadrul hackathonului vor fi oferite gratuit pentru utilizare.
 
A șaptea ediţie a hackathonului media Puterea a cincea este organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democraţiei, incluziunii și responsabilităţii în Moldova (MEDIA-M)”, finanţat de USAID şi UK şi implementat de Internews în Moldova.