“Atunci când citiți un material sau priviți știrile la un post de televiziune, puneți-vă întrebări și dacă simțiți că informația oferită de jurnaliști nu e completă și implică opinia părtinitoare a autorului materialului, accesați alte 3-4 surse suplimentare pentru a nu vă lăsa manipulați, pentru a vă forma propria opinie și a vă învăța astfel să gândiți critic”, a subliniat Diana Raileanu.
Participanții au apreciat ora de consum mediatic ca fiind una utilă, ce le oferă libertatea de a se expune și de a participa la discuții interactive, diferită de cele la care sunt obișnuiți să participe în timpul programului școlar.
“Astfel de activități ne permit “să deschidem ochii” și ne ajută să învățăm cum să analizăm informația pe care zilnic o consumăm din mass-media, cum să ne formăm punctul nostru de vedere și cum să delimităm materialele scrise în mod corect de cele care au scopul de a ne manipula”, a menționat eleva clasei a XI-a, Claudia Ghincul.
„Ascultăm știri, privim emisiuni – ne informăm, fără a avea propria opinie despre anumite evenimente, fapte. Lecțiile de educație mediatică sunt cu adevărat utile, deoarece ne dau posibilitatea să înțelegem ce înseamnă a gândi critic, corect și cum să ne facem propriile opinii în baza unor materiale de presă”, a ținut să evidențieze Ivan Moroianu, elev în clasa a IX-a.
Lecția de educație mediatică a fost organizată în cadrul proiectului "Promovarea educației mediatice în rândurile cetățenilor" ("Promoting media literacy among Moldovan citizens"), implementat de CJI, în perioada martie 2013 - aprilie 2014, cu susţinerea financiară a Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Moldova.