Eşti aici

Campania „Presa echilibrează genul!” – activități și rezultate

21 Mai 2018
2416 afişări
Un concurs pentru jurnaliștii care promovează egalitatea de gen, 20 de emisiuni „Împărțit la doi” și zece instituții media monitorizate sub aspectul respectării echilibrului de gen – toate acestea au fost realizate în cadrul campaniei „Presa echilibrează genul!”, desfășurată de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în perioada aprilie 2017 - aprilie 2018.

”Împărțit la doi” – cele douăzeci de emisiuni au abordat egalitatea de gen din diverse perspective și au adus in vizor subiecte mai puțin dezbătute în media de la noi: depresia postnatală, sănătatea reproductivă a bărbaților, concediile paternale, publicitatea sexistă, hărțuirea sexuală, etc. Emisiunile pot fi vizionate pe canalul de Youtube al CJI și pe platforma multimedia moldova-azi.md. Totodată, toate edițiile au fost preluate de presa regională: Elita TV, Canal Regional, Albasat TV și Axial TV, dar și de către mai multe portaluri online: diez.md, ea.md, moldova.org și agora.md. Postul public de televiziune Moldova 1 a difuzat emisiunile începând cu luna februarie 2018. 

Concursul pentru jurnaliștii care abordează și respectă echilibrul de gen, a fost organizat de CJI în perioada aprilie-august 2017. Treisprezece jurnaliști au depus 21 de materiale, iar juriul a desemnat cinci câștigători: locul I (500 euro) - Cristina Cucoș (suntparinte.md); locul II (300 euro) - Victoria Coroban (Radio Chișinău) și Diana Gațcan (TV 8); locul III (200 euro) - Nelly Lanskaia(SP Bălți) și Valentina Varban (Compania Publică "Teleradio-Gagauzia").

Monitorizarea media, desfășurată în perioada 6 noiembrie - 3 decembrie 2017, arată că o mare parte din mass-media nu asigură echilibrul de gen şi nu este preocupată de promovarea egalității de șanse prin intermediul produselor lor jurnalistice. Contribuția instituțiilor media şi implicarea jurnaliștilor în realizarea acestui obiectiv este neuniformă, atât din perspectiva  echilibrului de gen, cât şi a modului în care sunt reflectați bărbaţii şi femeile.

Analiza conținutului celor zece instituții media monitorizate din perspectiva respectării echilibrului de gen se conține într-un raport care a fost prezentat public de CJI.

CJI va continua să implementeze diverse inițiative menite să contribuie la promovarea egalității de gen în societate.

Campania ”Presa echilibrează genul” a fost  implementată de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul financiar al  Agenției Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei  Suediei în Chișinău.