Eşti aici

CJI anunță rezultatele primei etape a concursului de granturi mici desfășurat în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”

10 Aprilie 2019
933 de afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a desemnat cele șase instituții media care acced în etapa a doua a concursului de granturi mici, desfăşurat în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”, implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia.

În rezultatul evaluării dosarelor, juriul a selectat șase instituții media naționale, dar și regionale. Dosarele au fost apreciate ținând cont de următoarele criterii: caracterul original al proiectului, gradul de cunoaștere a publicului-țintă și a necesităților acestuia, utilizarea tehnologiilor moderne pentru distribuirea conţinutului, monetizare online.

Câștigătorii primei etape a concursului sunt:

 

  1. Agora.md, Chișinău
  2. Albasat TV, Nisporeni
  3. Moldova.org, Chișinău
  4. Ipn.md, Chișinău
  5. SP, Bălți
  6. Ziua de Azi, Cahul
Din componența juriului au făcut parte: Corina Cepoi, Internews în Moldova, Radu Lisița, Gramatic, și Horea Salajan, expert internațional. În total, 29 de instituții media au participat la concurs.

Instituțiile media selectate vor beneficia în perioada 23-24 aprilie de o instruire susținută de expertul media Evgheni Gladin, din Rusia. Participanții îşi vor îmbunătăţi cunoştinţele în materie de planificare a conţinutului editorial, analiză a datelor privind audienţa sau dezvoltare digitală.

În a doua etapă, instituţiile media vor expedia propunerile detaliate de proiecte privind sporirea audienţei online şi vor prezenta un buget pentru realizarea activităţilor. Juriul va selecta patru instituţii, care vor deveni partenere media ale proiectului şi vor obţine granturi în valoare de 5000 de euro pentru implementarea inițiativelor pe parcursul a cinci luni (1 iunie – 30 octombrie 2019).
 
De asemenea, în perioada desfășurării activităților, cei patru parteneri media vor beneficia de consultaţii in house cu participarea a doi experţi internaţionali şi a unui expert local în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, vânzarea publicității şi monetizarea online.
 
Proiectul „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală” este implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia. Proiectul își propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.