În rezultatul evaluării dosarelor, juriul a selectat 10 instituții media naționale, dar și regionale. Dosarele au fost apreciate ținând cont de următoarele criterii: caracterul original al proiectului, gradul de cunoaștere a publicului-țintă și a necesităţilor acestuia, utilizarea tehnologiilor moderne pentru distribuirea conţinutului, monetizare online.
Câștigătorii primei etape a concursului sunt:
Vmeste.md
Gagauzinfo.md
Media TV Cimișlia
Cu Sens
Agrobiznes
Ziarul Nostru
BAS TV
ER News
AgroTV
Zugo.md
Din componența juriului au făcut parte: Corina Cepoi, Internews în Moldova, Viorica Zaharia, președinta Consiliului de Presă, Dona Scola, co-fondatoarea Generator Hub, Mariana Tabuncic, manageră de program, CJI. În total, 16 de instituții media au participat la concurs.
În perioada 9-10 februarie 2021, redacțiile media selectate vor beneficia de o instruire susținută de expertul media Serge Sakharau, fondatorul şi redactorul-şef al publicaţiei CityDog.by din Minsk, Belarus. Participanșii îşi vor îmbunătăţi cunoştinţele în materie de planificare și creare a conţinutului editorial în funcție de grupurile-țintă, vor analiza datele privind audienţa, vor discuta oportunități inovative de marketing și promovare în domeniul media și vor examina noi modalităţi de dezvoltare digitală a presei. De asemenea, participanții la instruire vor învăţa cum să scrie o propunere argumentată de proiect (de la planificarea activităților la elaborarea bugetelor).
În a doua etapă, cele 10 instituţii media vor expedia propunerile detaliate de proiecte privind sporirea audienţei online şi vor prezenta un buget pentru realizarea activităţilor. Juriul va selecta patru instituţii, care vor deveni partenere media ale proiectului şi vor obţine granturi în valoare de 5000 de euro pentru implementarea iniţiativelor pe parcursul a șase luni (1 martie – 31 august 2021).
De asemenea, pe perioada implementării proiectului, cei patru parteneri media vor beneficia de consultaţii online cu participarea a doi experţi internaţionali şi a unui expert local în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, vânzarea publicității şi monetizarea online.
Proiectul „Înţelegerea audienţei prin asistență digitală” este implementat de CJI cu suportul Internews şi finanţat de Suedia. Proiectul îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.