1. SERVICII SOLICITATE
Contextul serviciilor solicitate
CJI își propune să reproiecteze și să reconstruiască site-urile pentru fiecare domeniu de activitate al Centrului pentru Jurnalism Independent după cum urmează:
www.media-azi.md - conținut specializat destinat jurnaliștilor, experților de media locali și internaționali, autorităților responsabile de reglementarea instituțiilor de media, precum și consumatorilor de media. Site-ul urmează să fie dezvoltat în trei limbi: română, rusă și engleză.
www.mediacritica.md - conținut specializat de educație mediatică destinat consumatorilor de media. Site-ul urmează să fie dezvoltat în două limbi: română și rusă.
www.scoaladejurnalism.md - conținut prin care sunt prezentate serviciile oferite. Site-ul urmează să fie dezvoltat în două limbi: română și rusă.
www.cji.md - conținut despre Centrul pentru Jurnalism Independent dedicat reprezentaților mass-media, donatorilor internaționali și suporterilor locali. Site-ul urmează să fie dezvoltat în trei limbi: română, rusă și engleză.
Obiective:
- Elaborarea și proiectarea unei arhitecturi care să permită navigarea ușoară;
- Elaborarea și proiectarea unei organizări a informației care să permită indexarea și arhivarea optimă;
- Crearea unui design web care să fie adaptat pentru cât mai multe platforme (inclusiv pe telefoane inteligente și tablete), la diferite rezoluții și pe cele mai populare browsere de web;
- Proiectarea și dezvoltarea unor mecanisme de navigație intuitive și familiare utilizatorilor;
- Crearea unei identități vizuale online;
- Utilizarea WordPress ca platformă de dezvoltare și gestionare a conținutului site-urilor;
- Dezvoltarea unui sistem care să faciliteze distribuirea conținutului pe rețelele de socializare;
- Crearea și implementarea unei strategii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare;
- Dezvoltarea unui plan de asistență tehnică și mentenanță a site-urilor.
- Web design
- Web development
- Migrarea conținutului de pe site-urile existente
- Lansarea site-urilor web
- Optimizare SEO
- Instruire, suport tehnic, ajustări și mentenanță
- Redesignul site-urilor www.media-azi.md, www.mediacritica.md, www.scoaladejurnalism.md;
- Designul site-ului www.cji.md;
- Furnizarea unui plan de acțiune pentru proiectarea, implementarea și lansarea noilor site-uri;
- Furnizarea unei noi arhitecturi a informațiilor și conținutului pe site-uri web care să faciliteze navigarea simplă și intuitivă, descoperirea și încurajarea de consum a conținutului nou publicat sau necitit, arhivarea conținutului și optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO);
- Dezvoltarea unei imagini consistente a site-urilor, inclusiv a schemelor de culori, a elementelor grafice și a instrumentelor de navigare. Toate acestea vor oferi o navigare simplă în cadrul unei teme grafice unificatoare în concordanță cu identitatea vizuală existentă;
- Proiectarea și prezentarea pentru aprobare a machetelor pentru noile site-uri;
- Identificarea, recomandarea și personalizarea de module și plug-inuri necesare pentru CMS (WordPress);
- Aplicarea și integrarea noilor machete la CMS (WordPress);
- Personalizarea CMS (WordPress) astfel încât să reflecte cerințele creatorilor de conținut;
- Migrarea conținutului de pe site-urile existente pe site-urile noi;
- Instruirea administratorilor și producătorilor de conținut în utilizarea noului CMS (WordPress).
- Elaborarea standardelor și tipurilor de conținut;
- Analiza opțiunilor de căutare și de identificare/descoperire a conținutului;
- Analiza peisajului competițional din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare SEO;
- Designul site-urilor (Web design).
Caracteristicile de design ale site-urilor:
- Design adaptabil la dispozitivul/browserul de afișare
- Compatibilitate maximă cu ultimele generații de browsere, sisteme de operare și display-uri
- Înfățișare modernă care să lase senzația unei experiențe noi obținută prin: design (fotografii, grafice, starea de spirit), arhitectura informațiilor și taxonomia informației (plasarea conținutului și navigația), bare de navigare fixe și plutitoare, plasarea conținutului în pagină.
Contractorul va crea un ghid stilistic pentru fiecare tip de conținut. Tipuri de conținut necesare:
- știre: doar text
- știre: text + fotografie
- știre: text + galerie foto
- știre: text + embed YouTube
- știre: text + embed Twitter
- știre: text + embed Facebook
- știre: text + embed Instagram
- știre: text + embed filă PDF
- știre: text + fotografie + galerie foto+ embed YouTube + embed Twitter + embed Facebook + Embed Instagram
- “long reads”: text + fotografie + galerie foto+ embed YouTube + embed Twitter + embed Facebook + Embed Instagram
- știri scurte: de la 200 la 500 de cuvinte
- știri medii: de la 700 la 1.500 de cuvinte
- știri lungi și “long reads”: de la 1.700 la 2.500 de cuvinte
CMS - Website Content Management System
Centrul pentru Jurnalism Independent propune folosirea WordPress. Dacă ofertantul are alte recomandări și argumentează folosirea altui CMS, Centrul pentru Jurnalism Independent va lua în considerare propunerea. CMS-ul trebuie sa conțină un editor WYSIWYG avansat, care sa permită inserarea de HTML la discreția utilizatorului. Ofertantul trebuie să explice riscurile de securitate asociate cu folosirea CMS-ului/plug-inurilor propuse și soluții/metodologii de prevenire a unor atacuri informatice.
CRM Contact & instrumente de management
Site-ul www.scoaladejurnalism.md trebuie sa includă un modul pentru promovarea, organizarea și administrarea recrutării studenților la diferitele cursuri oferite. Modulul este necesar pentru gestionarea admiterii și a înscrierii studenților la cursurile oferite de Școala de Jurnalism și va include: colectarea datelor studenților, menținerea evidenței aplicațiilor și a documentelor necesare admiterii, un sistem de monitorizare al procesului de admitere astfel încât angajații desemnați sa poată interacționa și coordona cu potențialii studenți și să se asigure că toate datele și documentele necesare sunt centralizate și ușor de accesat.
Migrarea conținutului de pe site-urile existente
Contractorul va trebui sa facă o analiza a situației conținutului site-urilor existente în vederea migrării pe noile platforme. Această analiză trebuie sa includă integritatea bazelor de date și accesibilitatea lor. În funcție de rezultatele analizei, contractorul va trebui sa includă în ofertă eventualele costuri suplimentare în legătură cu aceasta migrare.
Lansarea site-urilor
Ofertantul trebuie să prezinte o strategie de lansare a noilor site-uri. Această strategie va include pașii necesari și costurile aferente pentru a facilita menținerea utilizatorilor/cititorilor actuali, familiarizarea lor cu noile site-uri precum și atragerea unei audiențe noi. Strategia trebuie să cuprindă atât modalități organice, cât și plătite pentru realizarea scopurilor.
Optimizare SEO
Optimizare SEO va trebui făcută astfel încât noile site-uri să fie servite în motorul de căutare Google pe prima pagină în urma căutării anumitor cuvinte (în fiecare limbă a site-ului și în legătură cu Republica Moldova) după cum urmează:
www.media-azi.md - presă, experți media, jurnalism, analize media, monitorizare media etc.
www.mediacritica.md - presa, fake news, știri false, educație mediatică, TV, radio, ziar, presă scrisă, media online, Facebook, YouTube, Twitter, propagandă, propagandă mediatică, propagandă rusească, minciuni etc.
www.scoaladejurnalism.md - presă, jurnalism, școală de jurnalism, carieră în jurnalism, învață jurnalism, studii media post-universitare, certificare în jurnalism etc.
www.cji.md – mass-media, presă, jurnalism, Centrul pentru Jurnalism Independent, dezvoltare de media, granturi pentru media, dezvoltarea mass-media în Moldova etc.
Ofertantul este încurajat să vină cu recomandări astfel încât să permită mărirea posibilității de creare a unui trafic relevant conținutului publicat pe fiecare site.
Instruire, suport tehnic, ajustări și mentenanță
Ofertantul trebuie să includă prețurile pentru instruirea a două tipuri de utilizatori: a echipelor producătoare de conținut și a administratorului fiecărui site. Pentru echipele responsabile de conținut, pe lângă folosirea CMS-ului, instruirea trebuie sa conțină și cunoștințe de bază de HTML.
Ofertantul ar urma să facă cel puțin două ajustări ale site-urilor în decurs de un an: prima - la o luna de la lansare, iar a doua - la șase luni de la lansare. Aceste ajustări vor conține remedieri ale site-urilor pentru specificații care nu corespund cu această cerere de ofertă sau nu au dat rezultatele necesare.
Mentenanța include actualizarea CMS-ului și a plug-inurilor, precum și ajustarea template-ului la noile versiuni.
Data-limită de prezentare a ofertelor: 14 iunie 2019, ora 18:00
Ofertele vor fi expediate la adresa de e-mail: info@ijc.md
Detalii la numărul de telefon 022 21 36 52